شناسهٔ خبر: 66463060 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استانداری فارس: هنرمندان نسبت به حقوق مردم مطالبه گر باشند

شیراز- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: هنرمندان باید پرداختن به مسائل مردم را در اولویت قرار داده و نسبت به حقوق مردم مطالبه گر باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا از روابط عمومی فرهنگ‌و ارشاد اسلامی فارس اسماعیل قزل سفلی، در آیین تجلیل از افتخارآفرینان فرهنگ و هنر فارس در سال ۱۴۰۲ افزود: هنرمند و هنر باید علیه بی‌عدالتی و کژتابی‌ها بخروشد و توجه به مسائل جامعه را جزئی از رسالت هنری خود بداند.

وی، استان فارس را دیار هنرمندان، فرهنگ وران و مجاهدان دانست و ادامه داد: این استان از جنبه دینی از وجود احمد بن موسی(ع) که خود نیز یک هنرمند بود بهره می‌برد و در عرصه ادبیات و هنر از سعدی و حافظ که دو گوهر درخشان بر پیشانی فرهنگ ادب و هنر ایران هستند برخوردار است.

او اظهار کرد: شیراز در دانش‌های مختلف از جمله فلسفه، فقه، ادبیات و علوم جدید مانند ستاره شناسی، فیزیک، پزشکی و الکترونیک نیز آوازه‌ای پر افتخار دارد و علمای مبارزی چون میرزا محمد تقی شیرازی و آیت‌الله دستغیب متعلق به این خطه هستند.

معاون استانداری فارس گفت: در زمینه هنر هم آوازه برجستگان فارس و شیراز در جهان طنین انداز است و محمد شفیع شیرازی با تخلص وصال شیرازی، ابن ملقه خوشنویس و خواجوی کرمانی از هنرمندان این دیار هستند.

قزل سفلی افزود: وقتی این سرمایه‌های بزرگ را داریم طبیعی است که از دل این سرمایه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر افرادی چون استاد رحیم هودی در عرصه تئاتر، استاد حسن صفری در عرصه آواز و استاد جمشید دل‌طلب در موسیقی پرورش یابند.

او ادامه داد: آنچه می‌تواند ماندگار شود جز با هنر امکانپذیر نیست و این قالب‌های هنری است که آثار را ماندگار می‌کنند.

وی، خطاب به هنرمندان و متولیان فرهنگی گفت: اجازه ندهید تاریخ انقلاب اسلامی را تحریف کنند، اجازه ندهید جوانان و نوجوانان را با تاریخ ایران بزرگ بیگانه کنند.

او افزود: مسئولان و متولیان امر باید زمینه فعالیت‌هایی که تعهد دینی، فرهنگی و انقلابی برای ایران به دنبال دارد را با سلیقه‌های مختلف فراهم کنند که البته در این راه گام‌هاییدر حال برداشته شدن است که باید به شکل مطلوب تر پیش رود.