شناسهٔ خبر: 66450051 - سرویس سیاسی
منبع: ایکنا | لینک خبر

قاسم جعفری:

دورویی غرب در سرکوب خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آشکار شد + صوت

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه برخورد با جنبش ضد صهیونیستی دانشجویی در غرب نشان‌دهنده دورویی صاحبان قدرت در آمریکا و اروپا است، گفت: اینها همان مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان هستند که در جریان اتفاقات سال 1401 کشورمان با برپا کردن توطئه‌ها و دسیسه‌ها به عنوان حمایت از حقوق زنان در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها، ادعای دفاع از حقوق بشر داشتند.

صاحب‌خبر -

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری

قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیام خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا و اروپا علیه جنایات رژیم صهیونیستی، گفت:  آنچه مسلم است، ظلم یک قبح جهانی است و حتی ربطی به دین، مذهب و آیین ندارد. فطرت انسان‌ها با ظلم سازگاری ندارد و دفاع از مظلوم نیز یک حس جهانی است. تقریبا همه انسان‌های طبیعی و دارای فطرت بیدار از اینکه مظلوم باید مورد حمایت قرار گیرد، هم استقبال می‌کنند و هم پیشقدم خواهند شد. 

وی ادامه داد: اتفاقی که در جهان معاصر، حداقل در 75 سال گذشته، رخ داد تاریخی‌تر از این حرف‌ها است؛ عده‌ای سرزمینی را با مظلوم نمایی تحت حمایت استکبار از مردم و ساکنان اصلی آن گرفتند اما این غصب سرزمین توأم با مظلوم‌نمایی در پوشش هولوکاست و قوم بدون سرزمین و ... بود. 

ذات صهیونیسم عیان‌تر از گذشته شد

جعفری اضافه کرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه تمام ابزار پروپاگاندا و تبلیغات دست این قوم بود، به گونه‌ای موضوع را جا انداختند که افکار اکثریت مردم حق را آنها داد و از سوی دیگر هر کشور و فردی که مقابل آنها می‌ایستاد با برچسب یهودستیزی و سامی‌ستیزی و مخالفت با دین سامی و یهود روبرو می‌شد. لذا آنها اینگونه سعی کردند همه رقیبان و مخالفان خود را از صحنه خارج کنند تا اینکه دنیا چرخید و حادثه هفت اکتبر؛ طوفان‌الاقصی پیش آمد و مسیر به گونه‌ای پیش رفت که صهیونیسم جهانی، ذات خود را فاش‌تر و عیان‌تر از گذشته به دنیا نشان داد. 

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه حرکت در این مسیر به جایی رسید که مردم دنیا درک کردند آنچه به آنها فهمانده شد، چیز دیگری بود، ادامه داد: کم کم مظلومیت مردم فلسطین به ویژه در این هفت ماه، نسل‌کشی و اقدامات جنایتکارانه، تمام قلب‌های انسان‌های آزاده را جریحه‌دار کرد. 

وی افزود: از آن طرف مردم دنیا دچار تناقض شدند، دولت‌هایی که در دنیا صاحب عِده و عُده هستند در ادبیات از مظلومیت مردم فلسطین حرف می‌زنند اما در عمل دیدند در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی چند میلیارد دلار به آنها کمک کردند و  تجهیزات دفاعی و نظامی در اختیار آنها قرار دادند.

به میدان آمدن بدنه اجتماعی جهانی در حمایت از فلسطین

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تأکید کرد: تمام مردم دنیا از هنرمندان تا مردم عادی و سیاست‌مداران و امروز بدنه اجتماعی و دانشجویان، حتی در کشورهایی که داعیه‌دار حمایت از رژیم صهیونیستی هستند، متوجه شدند که ماجرا کاملا وارونه است. دانشجویان امروز به میدان آمدند و در عرصه جهانی، مصداق عینی کلمه قصار شهید دکتر بهشتی را که: «دانشجو مؤذن جامعه است. اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»، تجربه می‌کنیم. 

جعفری تصریح کرد: در واقع دانشجویان که نسل‌های جدید در غرب هستند و عده‌ای باور نمی‌کردند تلاش‌های آنها اثرگذار باشد، اکنون یک جنبش جهانی اثرگذار راه انداخته‌اند. امروز می‌بینیم در جنگ فرهنگی، پیام درست اسلام و انقلاب اسلامی و پیامی که روزی رهبر معظم انقلاب برای جوانان اروپایی و آمریکایی در غرب فرستادند، و عده‌ای با نگاه عاقل اندر سفیه به آن نگاه می‌کردند، دریافت شده و امروز شاهد جواب‌ آن هستیم.  

نمایش حقانیت مردم فلسطین به جهانیان

وی ادامه داد: امروز جوانان ایستاده‌اند و می‌گویند هرچه قسم می‌خورید، مصداق همان ضرب‌المثل «بیرون زدن دم خروس» است که می‌خواهید به مظلومیت آنها صحه بگذارید درحالی که رژیم صهیونیستی می‌کشد و بزرگترین گناه‌ها و قتل عام‌ها را مرتکب می‌شود لذا دانشجویان ایستاده‌اند و طرفداری خود را از مظلومان اعلام می‌کنند. 

جعفری اضافه کرد: این جنبش دانشجویی که امروزه در آمریکا و اروپا شکل گرفته و اتفاقا بسیاری از آنها یهودی هستند، بر این تصریح دارد که باید حساب یهودیان با وجدان را از صهیونیست‌های غاصب، ظالم، جنایتکار و قاتل جدا کرد. لذا این فرصت مغتنمی است.

<div id="video-display-embed-code_3426084"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4212922/3426084?width=400&height=300"></script></div>

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: گرچه دردآور است که بالای 35 هزار نفر مظلومانه طی قریب هفت ماه قتل‌عام شدند که بیشترین آنها اطفال و زنان بودند و بیش از 87 هزار نفر معصومانه دچار جراحت‌های مختلف شدند اما ثمره آن نمایش حقانیت مردم فلسطین به جهانیان است که این سرمایه ارزشمندی است.

جنبش دانشجویی در غرب، جنبشی کارآمد به مانند دهه 1960

وی ادامه داد: شاید آن حرف امام راحل که می‌فرمودند «انقلاب‌مان را به سراسر دنیا صادر می‌کنیم»، امروز قابل لمس و رؤیت است. شاید برخی فکر می‌کردند مراد این سخنان این باشد که یونیفرم و لباس نظامی می‌پوشیم و سلاح به دست و با مردم دنیا درگیر می‌شویم اما نه اینگونه نیست و نخواهد بود، بلکه مراد این بود که انقلاب اسلامی ما در ذات خود، پیامی دارد که این حرف مطابق با فطرت بشر است و بشر نیز این را می‌پذیرد و امروز این اتفاق در دنیا درحال افتادن است.  

جعفری با تأکید بر اینکه برخورد با جنبش دانشجویی نشان‌دهنده دورویی صاحبان قدرت در غرب است، گفت: اینها همان مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان هستند که در جریان اتفاقات سال 1401 کشورمان با برپا کردن توطئه‌ها و دسیسه‌ها به عنوان حمایت از حقوق زنان در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها، ادعای دفاع از حقوق بشر داشتند، باوجود اینکه برخوردی با دانشجویان معترض در آن زمان نشده بود.

وی با تأکید بر اینکه ضرب و شتم اساتید و دانشجویان، ادعای دروغین مدافع حقوق بشر بودن آنها را برملا کرد، افزود: امروز اساتید دانشگاه‌های خودشان و استاد تمام دانشگاه و رئیس گروه فلسفه، آن هم یک بانو، را با خشن‌ترین فنون رزمی پلیس مقابل چشم دیگران و رسانه‌ها به زمین می‌کوبند و می‌گویند خشونتی ندیده‌ایم؟! این ماجراهایی است که اکنون افکار عمومی متوجه آن شده است.

 حکومت در غرب بر اساس آیین ماکیاولی

جعفری اضافه کرد: فکر می‌کنم، جنبش دانشجویی در غرب، به مانند کارآمدی جنبش دانشجویی ضد جنگ ویتنام در آمریکا طی دهه 1960و امثال آن، به نتیجه برسد و سیاستمداران را مجبور کند از حق تمکین کنند و حقوق ملت راستین مردم مظلوم فلسطین را به رسمیت بشناسند. 

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی حکومت در غرب، همان آیین ماکیاولی است. این آیین به راحتی ملاک‌های دوگانه را تجویز می‌کند. ظاهرا از حق حرف می‌زند و خوبی‌ها را تمجید می‌کند اما اگر در مرحله‌ای از قدرت نیاز باشد تا مظلومی را قربانی کند، این کار انجام می‌شود. یعنی برای حفظ قدرت هرکاری انجام شود؛ یعنی هدف وسیله را توجیه می‌کند. بنابراین هدف، حفظ قدرت است هرکاری را ولو با نامشروع‌ترین وضع، می‌توان مرتکب شد تا به هدف که همان حفظ منافع است، دست پیدا کنیم.  

جعفری اضافه کرد: غربی‌ها معتقدند منافع آنها با حفظ رژیم غاصب صهیونیستی تأمین می‌شود لذا در این راستا هر ملاکی که می‌گویند، درست است. آنها تنها از حقوق بشردوستانه، امنیت و حمایت از حقوق زنان و کودکان حرف می‌زنند، این حرف نیز تا زمانی است که منافع آنها حفظ شود اما امروز این جریان بالعکس شده است و می‌گویند اگر ما با معترضین برخورد نکنیم، منافعمان به خطر می‌افتد پس حقمان است که معترضان را سرکوب کنیم. 

دوگانگی که نمایش رسوایی شد

وی تأکید کرد: حال عده‌ای برای دیگران نسخه‌ می‌پیچند که ملایمت کنید و مسامحه کنید، یعنی چه؟! تعبیر دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا در گفت‌وگو با شبکه اسکای هنگامی که خبرنگار از او پرسید «اگر اتفاق مشابهی برای یک کنسولگری بریتانیا می‌افتاد، آن وقت واکنش شما به آن حمله چه بود؟» آقای کامرون هم می‌گوید: «به آن قاطعانه پاسخ می‌دادیم» خبرنگار ادامه داد «ایران هم می‌گوید در این حمله چنین کرده. آیا اینطور نیست؟» این دوگانگی در پاسخ یعنی نمایش رسوایی. یک بام و دو هوای غرب برای ما روشن است اما عجیب است برخی از افراد هنوز بدون منطق با این جریان برخورد می‌کنند.

جعفری با تأکید بر اینکه متأسفانه بی‌منطق‌ترین اپوزیسیون را جمهوری اسلامی دارد، ادامه داد: چطور افراد این خشونت‌ها را در دانشگاه‌ها می‌بینند اما به راحتی می‌گویند ما ندیدیم پلیس آمریکا و اروپا با خشونت برخورد کند. 

معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در پایان گفت: واقعیت این است غرب امروز دچار دوگانگی شده است که مردم آن نیز این موضوع را فهمیده‌اند. کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها می‌گویند اساتید و دانشجویان محترم هستند تازمانی که همراه ما باشند اما اگر مقابل سلطه ما باشند هیچ احترامی ندارند. این را دنیا باید بفهمد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام