شناسهٔ خبر: 65735957 - سرویس استانی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای پویش «چشم به راهیم» در زنجان برای کاهش تصادفات آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان استان زنجان گفت: اجرای پویش ملی «چشم به راهیم» در استان در ایام تعطیلات نوروزی به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای آغاز شد.

صاحب‌خبر -

 جعفر قزوینیان روز شنبه در مراسم افتتاحیه پویش «چشم به راهیم» در یک مجتمع بین راهی شهر زنجان به تلفات بالای تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار و ارقام تلفات جاده‌ای در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه «پویش همراهان سفر ایمن» در نوروز گذشته اجرا شد، اضافه کرد:امروز نیز «پویش چشم به راهیم» با مجموعه‌ای از برنامه‌ها به مدت ۱۸ روز در کیلومتر ۲۲ مسیر شمالی آزادراه زنجان- قزوین در مجتمع خدماتی رفاهی شهر شادی پارسیان اجرا خواهد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: برگزاری نمایش‌های آیینی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برگزار می‌شود.

قزوینیان افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی از جمله اهداف این پویش است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رانندگان باید بعد از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند با اجرای این پویش در تلاش هستیم با به کارگیری هنر و با ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای، مسافران را به توقف در مسیر ترغیب کنیم و از وقوع حوادث تلخ و ناگوار بکاهیم.