شناسهٔ خبر: 65679247 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قاضی ویژه رسیدگی به جرائم چهارشنبه‌ آخرسال در کاشمر

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در چهارشنبه‌ آخرسال

واحد‌های صنفی متخلف در چهارشنبه‌ آخرسال تاپایان تعطیلات پلمب می شوند.

صاحب‌خبر -

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،مرتضی نوری قاضی ویژه رسیدگی به جرائم چهارشنبه‌ آخرسال در کاشمر در جلسه تعامل قضایی با تبیین موازین و مبانی قانونی جرائم مرتبط با چهارشنبه‌سوری با تبیین موازین و مبانی قانونی جرائم مرتبط با چهارشنبه‌سوری و تشریح مجازات قانون‌گذار برای افراد قانون‌شکن و اخلالگران نظم و آرامش عمومی، گفت: از هرگونه شادی مشروع در چارچوب قانون حمایت می‌شود.

قاضی ویژه رسیدگی به جرائم چهارشنبه‌سوری در کاشمر افزود: نظام به هیچ عنوان با شادی و نشاط مردم مخالف نبوده و نیست، ولی هرگز تعرض به قوانین و حقوق عمومی مردم و هنجارشکنی را نمی‌پذیرد. با افرادی که با اخلال در نظم و امنیت عمومی، امنیت خاطر مردم را به مخاطره می‌اندازند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی گفت: تمهیدات لازم برای برقراری آسایش و آرامش مردم اندیشیده شده است و به مراجع انتظامی ابلاغ می‌شود تا ضمن شناسایی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد ناریه، محترقه و آتش‌زا برخورد قاطع با آنها را در دستور کار قرار داده است و با کنترل و رصد افراد سابقه‌دار نسبت به گرفتن تعهد از آنها مطابق با مفاد دستورالعمل ستاد استانی کنترل مجرمان حرفه‌ای، خطرناک و سابقه‌دار اقدام کنند.

نوری افزود: نیروی انتظامی مکلف است به محض کشف مواد محترقه موضوع را به مرجع قضایی اعلام کند تا نسبت به پلمب محل‌های خرید و فروش و عرضه و توزیع این مواد آتش‌زا و توقیف وسایل نقلیه حامل این‌گونه مواد تا پایان تعطیلات نوروز مبادرت کند.