شناسهٔ خبر: 65574259 - سرویس اقتصادی
منبع: شانا | لینک خبر

گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار شد

گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در محل پارک شهرری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، گردهمایی سالانه شرکت‌های خانواده پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با حضور محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایشگاه نفت تهران، رضا کاظم‌نژاد، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نمایندگان تعدادی از شرکت‌های عضو پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در پارک شهرری برگزار شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت پالایشگاه نفت تهران در این گردهمایی با بیان اینکه برای تولید یک محصول بازار فروش آن باید در نظر گرفته شود، گفت: پالایشگاه نفت تهران با توجه به اینکه پارک فناوری نفت و گاز در کنار آن قرار داد باید متقاضی فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان پارک باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌های انبارداری و نگهداری تجهیزات می‌تواند به بهره‌وری پالایشگاه نفت تهران کمک کند، افزود: آمادگی کامل برای احیای فضای زیادی از پارک را داریم تا به ارتقای فرآیند تولید کمک کنیم.

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز دو قرارداد و یک تفاهم‌نامه امضا کرد

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با دو شرکت مهندسین مشاوره «صحراکاو» و «حفاری مشاوران پارسیان کیش» که به‌عنوان شرکت‌های متقاضی طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده، طرح‌های فناورانه آنها تأیید شده بود، قرارداد امضا کرد.

پارک فناوری همچنین یک تفاهم‌نامه نیز با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هوش مصنوعی امضا کرد، این قرارداد بین محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و حسین خسروپور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نو و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نو و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این تفاهم‌نامه می‌تواند نقطه آغاز همکاری بین دو وزارتخانه باشد، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه دستور کار مطلوبی برای سال آینده باشد. هدف ما در این تفاهم‌نامه کمک به هوشمندسازی صنعت نفت و گاز است که یکی از محورهای راهبردی کشور به‌شمار می‌رود.

خسروپور ادامه داد: یکی از موضوع‌های کلیدی در این تفاهم‌نامه موضوع احیا و هوش مصنوعی است، در عصر اطلاعات قرار داریم و اطلاعات نفت آینده است، بنابراین در حوزه صنعت نفت روی موضوع اطلاعات کار می‌کنیم، برای ارزیابی حوزه‌های مختلف سه شاخصه را بررسی کرده‌ایم که شامل اطلاعات، نیروی انسانی و زیرساخت‌های حوزه می‌شود.

در این گردهمایی از شرکت‌های دانش‌بنیان برتر قدردانی شد، همچنین به مناسبت روز درختکاری به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که در این گردهمایی حضور داشتند، درخت کاشته شد.