شناسهٔ خبر: 65527699 - سرویس اقتصادی
منبع: ایلنا | لینک خبر

ایران دومین کشور در دستیابی به تکنولوژی بتن پارچه‌ای

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ گفت: ایران پس از انگلیس، دومین کشوری بوده که به تکنولوژی بتن پارچه‌ای دست یافته‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد رستمی در مراسم افتتاح کارخانه و خط تولید بتن پارچه‌ای با بیان اینکه این محصول دانش‌بنیان توسط متخصصان داخلی به اجرا رسیده، اظهار داشت: ایران پس از انگلیس، دومین کشوری بوده که به تکنولوژی بتن پارچه‌ای دست یافته‌است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب مهم است و این موضوع را باید عملی و دانشی پیش ببریم، ادامه داد: بسیاری از کشورها با معضل کمبود آب مواجه هستند از این رو تقاضا، عرضه و مصرف در حوزه آب قابل توجه است و باید با فناوری‌های نوین برای این مشکل راهکار یافت. 

مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ گفت: بتن پارچه‌ای تا ۶۰ درصد در موضوع احداث نهرهای آب کشاورزی ایفای نقش تسهیل و کاهش هدررفت دارد. این رول پارچه‌ای با ضخامت یک سانتی متری مثل موکت است، با نصب راحت و تا ۵۰ سال عمر دارد و موجب کاهش بسزای هدررفت آب کشاورزی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه این محصول سبک، در لاینینگ تونل‌ها و خروجی سرریزهای سدها هم کاربرد دارد، اظهار داشت: فاز یک این خط تولید شهریور 1401 به بهره‌برداری رسید و 5000 متر مربع از این محصول با ارمنستان صادر شد.

وی با اشاره امکان کنترل آب با فناوری‌های جدید افزود: ١٠۵ میلیارد متر مکعب آب قابل کنترل در کشور است که ٩٠ میلیارد آن در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین برای کنترل و مدیریت هدررفت آب به این حوزه توجه ویژه شود.

انتهای پیام/