شناسهٔ خبر: 64937196 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۳۰ شهید در ۲۴ ساعت جنایت در غزه/ آمار کل شهدا به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید

تهران-ایرنا- منابع خبری از تداوم درگیری‌های شدید رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرکز و جنوب نوار غزه و شهادت ۱۳۰ شهروند فلسطینی فقط در ۲۴ ساعت اخیر خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که در نتیجه ۱۶ مورد کشتار رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در نوار غزه ۱۳۰ نفر شهید شدند.

این وزارتخانه افزود: در همین مدت، ۳۱۳ شهروند فلسطینی نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که با احتساب این شهدا، آمار کل شهدای نوار غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ و آمار زخمی ها به ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر از آغاز حملات به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵مهر) رسید.

ارتش صهیونیستی در ادامه حملات خود مجتمع‌های مسکونی در شهر خان‌یونس واقع در جنوب غزه را بمباران کرد.

نظامیان صهیونیست همچنین منطقه المناره در جنوب شرق خان‌یونس را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

در مقابل، ساعاتی پیش منابع خبری گزارش دادند که رزمندگان مقاومت فلسطین در حال نبردهای شدید با نظامیان اشغالگر در منطقه المنساوی در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه هستند.

همزمان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که با راکت الیاسین ۱۰۵ یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب غزه هدف قرار داده و با نظامیان صهیونیست درگیر و تعدادی از آن‌ها را کشته یا زخمی کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.