شناسهٔ خبر: 64402924 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح ملی نذر خدمت در روستای فرخ آباد دهلران

خبرگزاری صدا و سیما

طرح ملی نذر خدمت در روستای فرخ آباد دهلران با هدف ارائه خدمات معیشتی، سلامت محور، و کار آفرینی، به مناطق محروم و کم برخوردار این منطقه اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ به همت جمعیت هلال شهرستان دهلران و در قالب طرح ملی نذر خدمت ۱۸۵ خانوار از روستای محروم و کم برخوردار فرخ آباد دهلران از خدمات  این طرح بهره مند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران ارائه خدمات سلامت محور، حمایتی-معیشتی، زیست محیطی توانمند سازی و آموزش را هدف از اجرای این طرح عنوان کرد.

حمزه محمدی مقدم افزود: در حوزه سلامت محور با استقرار  دو پزشک متخصص داخلی و زنان و زایمان، یک پزشک عمومی ،کارشناس مامایی ، کارشناس بینایی سنجی ، پرستار به اهالی روستای فرخ آباد خدماتی در این راستا ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این طرح روان شناس و مددکار اجتماعی، نسخه پیچ و مسئول داروخانه، مربیان آموزشی و تیم سحر، میزخدمت ادارات و اعضای داوطلبان ، جوانان ، امدادگران و نجاتگران و کمک به محرومین از طریق ایجاد پرونده حمایتی در این طرح مشارکت دارند که هدف جلب رضایت مندی و دسترسی مردم به خدمات در مناطق دور افتاده و کم برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال احمر دهلران از توزیع ۱۰۰ سبد معیشتی و توزیع ۲۰۰ سبد بهداشتی در  این طرح خبر داد و گفت: واکسیناسیون  ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین از طریق دامپزشکان داوطلب، آسفالت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال، کمک به ساخت منزل برای افراد بی بضاعت توسط سپاه و نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، اجرای تئاتر خیابانی و بازی های بومی و محلی از دیگر خدمات ارائه شده در طرح ملی نذر خدمت بود.

روستای فرخ آباد با جمعیتی بالغ بر یکهزار نفر در قالب ۱۸۵ خانوار در بخش مرکزی دهلران واقع شده است.

<div id="video-display-embed-code_10634714"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4110464/10634714?width=600&height=350"></script></div>