شناسهٔ خبر: 64286111 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشارکت ۲۵ پایگاه امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی در طرح زمستانی

جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی؛ با ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری، کوهستان، واکنش سریع و امداد هوایی آماده خدمت رسانی به مردم در طرح زمستانی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۰۰ ثوب البسه گرم زمستانی، اقلام کمک‌های اولیه، دارویی و جیره غذایی، به منظور استفاده‌ نیروهای عملیاتی در پایگاه های امداد و نجات سراسر استان توزیع شد.

حمید محبوبی ادامه داد:  با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های اخیر توسط سازمان هواشناسی کشور و شروع فصل سرما و همچنین لزوم حفظ آمادگی بیش از پیش نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌های امدادونجات اقدام به توزیع کردیم.

وی اضافه کرد: ین کار به‌منظور تسریع در امر امدادرسانی و پاسخ به‌موقع و سریع به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایای احتمالی انجام شد.

محبوبی  افزود: طرح ملی امداد و نجات زمستانی استان در سالجاری به مدت سه ماه از ۲۰ آذرماه به صورت شبانه روز توسط ۲۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری، کوهستان، واکنش سریع و امداد هوایی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح بیش از ۱۸هزار نفر به روز نجاتگر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی به همراه  یک هزار ۱۷۰ دستگاه به روز خودروی نجات، ۱۶۲۰ دستگاه به روز خودروی امدادی به همراه ۱۸۰۰ دستگاه به روز آمبولانس به کار گیری می شود.