شناسهٔ خبر: 64123017 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار: زرآباد تا گواتر ظرفیت شیلاتی بی بدیل برای سیستان وبلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از زرآباد تا گواتر ظرفیت شیلاتی بی بدیل برای استان و کشور است، گفت: صید و صیادی یکی از شغل‌های گره خورده به تار و پود و زندگی مردم جنوب سیستان و بلوچستان است.

صاحب‌خبر -

استاندار: زرآباد تا گواتر ظرفیت شیلاتی بی بدیل برای سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای سیستان و بلوچستان،  استاندار سیستان وبلوچستان در نشست تخصصی بررسی ظرفیت‌های شیلاتی استان درکنارک گفت: بحث شیلات وامنیت غذایی کشور یکی از اولویت‌های مهم ما بوده و استفاده از این ظرفیت و همچنین توسعه و پرورش آن نیاز به یک خرد جمعی است.

محمد کرمی از سیستان و بلوچستان بعنوان پیشانی توسعه شیلاتی کشور نام برد وافزود: از زرآباد تا گواتر ظرفیتی بی بدیل برای صنعت شیلات کشور و به ویژه پرورش ماهی در قفس است و در این زمینه بستر برای سرمایه گذاران فراهم است.
وی ادامه داد: تشکیل تعاونی صیادی و فعال کردن تعاونی‌های قبلی می‌تواند؛ در اقتصاد ومعیشت صیادان سهم بسزایی داشته باشد و باید برای برگرداندن جایگاه تعاونی‌ها با فعالیت بیشتر به ویژه در بخش‌های خدماتی برنامه ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین از خط جدید انتقال آب از آب شیرین کن کنارک به چابهار بازدید کرد.
 محمد کرمی استاندار سیستان وبلوچستان در حاشیه این بازدید گفت: طرح های بسیار زیادی در جنوب استان در حال عملیاتی شدن است که با اجرای این طرح ها دغدغه‌های مردم بویژه در زمیته آب رفع خواهد شد.
استاندار سیستان و بلوچستان روند پیشرفت بسیاری از طرح ها در چابهار را بسیار خوب ارزیابی و تاکید کرد: نباید تاخیری در روند اجرای طرح ها پیش بیاید و باید تلاش شودطرح ها در موعد مقرر به بهره برداری برسد.