شناسهٔ خبر: 63929134 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه یاسوج؛

مسئولان برای حوزه فرهنگ چاره اندیشی کنند

خبرگزاری صدا و سیما

امام جمعه یاسوج گفت: اقدامات برخی مسئولان در حوزه فرهنگ مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله حسینی با اشاره به مناسبت های پیش رو، و تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به‌فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ پرداخت و گفت: در حوزه فرهنگ دولت‌ها خوب شعار می‌دهند اما در میدان عمل خوب هزینه نمی‌کنند.

حسینی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت‌ها و وظایف بزرگی در حوزه پژوهشی، فرهنگی و هدایت و تصمیم گیری در حوزه فرهنگ و آموزش کشور را بر عهده دارد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: ایستادگی امروز کشور در مقابل آمریکا و استکبار و همچنین دستاوردهای بزرگ کشور ذیل حرکت فرهنگی انقلاب انجام شد.

خطیب جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش به روز دانشجو اشاره کرد و افزود: آینده کشور در اختیار دانشجو است و مسئولیت‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در اختیار دانشجویان دیروز بود که امروز مسئولیت گرفتند.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید با تلاش، کوشش، کسب علم و تعهد در عرصه‌ها و منصب‌ها موفق خواهند بود.

امام‌جمعه به وقایع و فجایعی که در غزه در حال رخ دادن است اشاره کرد و ادامه داد: دموکراسی غربی و حقوق بشر غربی و سازمان ملل آن‌ها سکوت می‌کنند.

وی به محکومیت عراق به عنوان آغازگر جنگ از طرف سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس سازمان‌های جهانی نه تنها جنایت‌های صدام را محکوم نکردند بلکه در این جنگ کمک کار صدام نیز بودند.

امام‌جمعه شهر یاسوج گریزی به دستاوردهای انقلاب زد و گفت: برخی موارد متوجه دستاوردهای انقلاب نیستیم یا دستاوردها را زیرسوال می‌بریم.

آیت الله حسینی به شهادت آیت الله دستغیب در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود: دشمن امام جمعه ای شایسته و دلسوز را به شهادت رساندند و با این حرکت ماهیت، جنایت، خباثت و خونریزی افراد پلید را به نمایش گذاشتند.