شناسهٔ خبر: 63863307 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهدای ۸۴۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند لرستان

۸۴۸ سری جهیزیه با مشارکت قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه به زوج‌های مددجوی کمیته امداد لرستان اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در مراسمی ۸۴۸ سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، فرش و جاروبرقی بین نوعروسان بی بضاعت لرستان توزیع شد.

این تعداد جهیزیه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان تهیه شده است.

معاون هماهنگ کننده جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور در مراسم توزیع این جهیزیه‌ها در خرم آباد گفت: تعداد کل این جهیزیه در کشور این مرحله ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان است که بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و افراد کم بضاعت توزیع شده است.

سردار سرتیپ سید ضیاء الدین حزنی افزود: برنامه بعدی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان توزیع جهیزیه بین مددجویان بهزیستی و زنان بی سرپرست است.

به گفته معاون هماهنگ کننده جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه کشور ترویج ازدواج آسان و پایدار، کاهش هزینه‌های ازدواج و البته با چاشنی حمایت از تولید محصولات خانگی تولید داخل از اهداف اجرای طرح توزیع جهیزیه بین زوج‌های جوانان است.

سردار حزنی در این مراسم به جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطینی اشاره کرد و گفت: پاسخ کوبنده‌ای به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دهیم.

وی افزود: از منظر استکبار، کودک‌کشی و ویران کردن بیمارستان‌ها و این همه جنایت نوعی دموکراسی است و مظلومان فلسطینی تروریست هستند، حال آن که با تحقق وعده خداوند مردم غزه و فلسطین روزی وارث اصلی زمین خواهند شد.

فرمانده سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان نیز در این مراسم گفت: جنگ ترکیبی نظام سلطه برخی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را تا حدی تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار داد که سپاه و بسیج به کمک دولت آمد و این حمایت همچنان ادامه دارد.

سردار مرتضی کشکولی ازدواج جوانان و تشکیل خانواده را دغدغه اصلی مردم عنوان کرد و افزود: سپاه استان تاکنون چندین سری جهیزیه را به نوعروسان بی بضاعت اهدا کرده است.

<div id="video-display-embed-code_10519524"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4078988/10519524?width=600&height=350"></script></div>