شناسهٔ خبر: 63825503 - سرویس سیاسی
منبع: دانشجو | لینک خبر

آخرین تحولات غزه؛

بمب‌های فسفری بر سر اردوگاه آوارگان فلسطینی/ هدف قرار دادن مهدکودک و خودروهای امدادی+ فیلم و عکس

رسانه‌های خبری گزارش دادند که حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی دقایق و ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، حملات هوایی، زمینی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه که دیگر تبدیل به ویرانه شده است همچنان با شدت قبل ادامه دارد به طوریکه اشغالگران صهیونیست علاوه بر بمباران منازل مسکونی و یک مهدکودک در این باریکه خودرو‌های امدادرسان را نیز هدف قرار می‌دهند.

تصویری از بمباران جبالیا در شمال نوار غزه

 

<div id="video-display-embed-code_2134870" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1115031/2134870?width=400&height=300"></script></div>

 

شهادت ۷۰۰ فلسطینی در غزه در ۲۴ ساعت گذشته

سلامه معروف مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ فلسطینی دیگر در حملات اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه شهید شدند.

معروف تاکید کرد که بیش از یک و نیم میلیون نفر از ساکنان نوار غزه آواره و بی‌سرپناه شدند.

 

لحظات سخت گزارش یک خبرنگار از بمباران منطقه‌ای که خانواده اش در آن حضور دارند

 

<div id="video-display-embed-code_2134709" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1115031/2134709?width=400&height=300"></script></div>

 

 

قسام ۵ خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که ۵ خودروی زرهی اشغالگران صهیونیست (تانک، نفربر و بولدوزر) را در شرق دیر البلح با بمب‌های "العمل الفدائی" و راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است که از این تعداد ۳ خودروی زرهی به طور کامل منهدم شده است.

 

 

تهاجم مجدد قسام به نیرو‌ها و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی

گردان‌های قسام اعلام کرد که نیرو‌ها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک ماگین هدف حمله موشکی قرار داده است.

 

شلیک موشک از سوریه به جولان اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک از خاک سوریه شلیک شده و به بلندی‌های جولان اشغالی اصابت کرده است.

 

ضربه مهلک قسام به نیرو‌های زمینی رژیم صهیونیستی

گردان‌های قسام اعلام کردند سحرگاه امروز با کمین‌های مختلف برای بیش از ۶۰ سرباز صهیونیستی با بمب‌های دست ساز راس ساعت ۴:۳۰ سحرگاه امروز محل اختفا سربازان را منفجر و تمامی آنان را به هلاکت رسانده‌اند.

 

عضو ارشد حماس: اسرای اسرائیل جز با توقف اشغالگری روی آزادی را نخواهند دید

زاهر جبارین مسئول کمیته اسرا و مجروحان و شهدا در جنبش حماس دیشب در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه مذاکرات برای پیشبرد تبادل اسرا با قطر ادامه دارد، تاکید کرد که تا زمانی که جنایات رژیم اسرائیل در غزه ادامه پیدا کند، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

وی از تمامی قدرت‌های جهانی خواست تا به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین و قدس اشغالی پایان بدهند. جبارین تصریح کرد: ما آمادگی پرداخت هزینه آزادی خود را داریم و به چیزی کمتر از استقلال خود قانع نخواهیم شد.

این مقام ارشد حماس با اشاره به روند تبادل اسرا با میانجگری قطر گفت که تلاش‌ها قطع نشده و برادران در قطر تلاش خود را برای مهار تجاوز اسرائیل در غزه انجام می‌دهند، ما پیشنهاد داده‌ایم که افراد بالای سن ۶۰ سال از اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای بالای سن ۶۰ سال ما از زندان‌های اسرائیل، آزاد شوند.

وی تاکید کرد: اسرای اشغالگران اسرائیلی قبل از توقف جنایات در غزه روی آزادی را نخواهند دید. مقاومت و در رأس آن‌ها حماس در غزه پایدار است و ما یقین داریم که ملت فلسطین، اشغالگری را از بین خواهد برد.

جبارین ابراز داشت: ما اطلاعاتی در اختیار داشتیم که نشان می‌داد تجاوز اسرائیل به غزه بعد از عملیات تبادل اسرای غیرنظامی ادامه پیدا خواهد کرد، این تجاوز باید متوقف شود و مطالبات ملت ما تأمین گردد، چرا که ما در جنگ آزادسازی خود هستیم و اشغالگران باید از سرزمین ما خارج شوند.

 

بمب‌های فسفری بر سر اردوگاه آوارگان فلسطینی/ هدف قرار دادن مهدکودک و خودروهای امدادی+ فیلم و عکس

 

 

عملیات غافلگیرانه رزمندگان فلسطینی علیه ۶۰ نظامی صهیونیست

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: بامداد امروز رزمندگان فلسطینی موفق شدند محل تجمع ۶۰ نظامی صهیونیست را در شرق منطقه جحر الدیک رصد کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیرو‌های فلسطینی ۳ بمب ضدنفر را به صورت دایره‌ای در محل استقرار نظامیان صهیونیست در منطقه مذکور کار گذاشتند.

در بیانیه گردان‌های قسام تصریح شده است: در ساعت ۴:۳۰ به وقت محلی بمب‌های کارگذاشته شده در میان نظامیان صهیونیست منفجر شدند و یکی از رزمندگان فلسطینی عناصر باقی مانده دشمن را به هلاکت رساند.

در این بیانیه آمده است: رزمندگان فلسطینی بعد از به هلاکت رساندن تعداد زیادی از عناصر دشمن به سلامت به مواضع خود بازگشتند.

 

شبی که بر غزه گذشت
تصاویری از بمباران ساختمان‌های مسکونی و انتقال شهدا و مجروحان در شهر دیر البلح در مرکز نوار غزه

 

<div id="video-display-embed-code_2134298" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1115031/2134298?width=400&height=300"></script></div>

 

 

هلاکت دست کم ۱۰ نظامی صهیونیست در غزه تنها در یک عملیات مقاومت

مقاومت فلسطین در نوار غزه موفق شد در چندین محور جلوی پیشروی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را گرفته و درگیری‌های شدیدی را در شمال و جنوب نوار غزه مدیریت کند.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک یگان پیاده دشمن صهیونیستی را در داخل یک ساختمان در منطقه التوام واقع در شمال غرب غزه در کمین خود گرفتار کرده و در این کمین از بمب‌های ضد نفر و خمپاره‌های ضد زره و گلوله باران شدید استفاده کرده است. در این عملیات حداقل ۱۰ نظامی صهیونیست کشته شدند.

گردان‌های القسام همچنین دو نفربر زرهی رژیم صهیونیستی را در شمال شهر غزه با خمپاره‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. همچنین یک بلدوزر اسرائیل نیز در منطقه جحر الدیک با چندین خمپاره در منطقه مرکزی غزه هدف قرار گرفت و چندین نظامی دشمن در اثر این حمله کشته یا زخمی شدند. گردان‌های القسام همچنین اعلام کردند که تک‌تیرانداز‌های حماس یک نظامی اسرائیلی را در شمال غزه به صورت مستقیم هدف اصابت گلوله قرار داده‌اند.

در شرق بیت حانون نیز مبارزان القسام، اتاق فرماندهی و عملیات اسرائیل را با چهار خمپاره هدف گرفتند. آن‌ها همچنین تجمع اشغالگران اسرائیلی در منطقه زکیم و کیسوفیم در شرق دیر بلح واقع در مرکز غزه را با خمپاره‌های کوتاه برد و ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار دادند.

 

بمب‌های فسفری بر سر اردوگاه آوارگان فلسطینی/ هدف قرار دادن مهدکودک و خودروهای امدادی

 

 

تخریب ساختمان‌ها در کرانه باختری و بازداشت جوانان فلسطینی

اشغالگران صهیونیست همزمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند. این اشغالگران به منطقه شرقی شهر نابلس حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی ساکن این منطقه را بازداشت کردند.

نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته به اردوگاه‌های قدیمی و جدید عسکر واقع در شرق نابلس یورش بردند. درگیری‌های شدیدی نیز میان جوانان فلسطینی و نظامیان متجاوز در اردوگاه عسکر به وقوع پیوست.

بولدوزر‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اردوگاه عسکر را تخریب کردند. جوانان فلسطینی تلاش کردند با پرتاب نارنجک نظامیان صهیونیست در اردوگاه عسکر را هدف قرار دهند. همچنین درگیری‌هایی میان فلسطینی‌های ساکن شهر جنین و نظامیان اشغالگر که به این شهر یورش بردند به وقوع پیوسته است.

نیرو‌های فلسطینی موفق شدند یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در آسمان اردوگاه جنین ساقط کنند.

 

استفاده از بمب‌های فسفری و بمباران یک مهد کودک در غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی دقایق و ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است.

این جنگنده‌ها اطراف بیت لاهیا واقع در شمال غزه را بمباران کردند. منابع رسانه‌های گزارش دادند که نظامیان صهیونیست به سمت خودرو‌های امدادرسان شلیک کرده و مانع رسیدن آن‌ها به محله الصبره واقع در شمال غزه شدند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست با بمب‌های فسفری اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را بمباران کرده اند.

 

بمب‌های فسفری بر سر اردوگاه آوارگان فلسطینی/ هدف قرار دادن مهدکودک و خودروهای امدادی

 

آمار قطره‌چکانی ارتش صهیونیستی از تعداد تلفات خود در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با دادن آمار قطره چکانی از نظامیان به هلاکت رسیده خود در تجاوز زمینی به نوار غزه اذعان کرد که یک نظامی از تیپ ناحل در اثر شدت جراحات وارده طی روز‌های گذشته به هلاکت رسیده است.

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر صهیونیست نیز شب گذشته در درگیری‌های زمینی در مرکز نوار غزه به هلاکت رسیده است.

این در حالی است که فایز الدوری کارشناس مسائل نظامی در شبکه خبری الجزیره با اشاره به سانسور نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که اشغالگران به تلفات خود در عملیات غزه اذعان نمی‌کنند، اما به صورت تدریجی مجبور به افشای آن هستند؛ لذا پیش‌بینی می‌شود غافلگیری‌های جدیدی در آینده در راه خواهد بود.

پیش از این گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کردند که یک یگان پیاده دشمن صهیونیستی را در داخل یک ساختمان در منطقه التوام واقع در شمال غرب غزه در کمین خود گرفتار کرده و در این کمین از بمب‌های ضد نفر و خمپاره‌های ضد زره و گلوله باران شدید استفاده کرده اند. در این عملیات حداقل ۱۰ نظامی صهیونیست کشته شدند.

 

بمب‌های فسفری بر سر اردوگاه آوارگان فلسطینی/ هدف قرار دادن مهدکودک و خودروهای امدادی