شناسهٔ خبر: 63490324 - سرویس استانی
منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد در اردبیل برگزار شد

مراسم سالروز عملیات غرورآفرین شکست حصر سوسنگرد با حضور مقامات لشکری و کشوری در دبیرستان پسرانه شهید مدرس در اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد امروز (چهارشنبه) در سالن همایش دبیرستان پسرانه مدرس اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که  با حضور رزمندگان، پیشکسوتان و دانش آموزان این دبیرستان برگزار شد، «هوشنگ عبدی» از فرماندهان و پیشکسوت دفاع مقدس با گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: گرامیداشت سوسنگرد، گرامیداشت ولایت و ولایتمداری است و نباید این حماسه به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه اگر چه سوسنگرد به مدت کوتاه در اشغال رژیم بعث قرار گرفت، اما با حماسه سازی سپاه و ارتش از دست رژیم بعث آزاد شد.

عبدی افزود: این شهر دو بار در محاصره شدید دشمن قرار گرفت و در ۲۵ آبان ۵۹ نیز برای سومین بار محاصره شد و نیرو‌های اسلام و عشایر و بسیجیان و ژاندارمری و ارتشیان در مقابل فشار حمله دشمن مقاومت کردند.

وی گفت: با دستور امام که فرمود «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد بشود» رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید چمران که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند با همکاری و هماهنگی با لشکر ۹۲ زرهی اهواز و بکارگیری نیرو‌های تیپ۲ و بخشی از نیرو‌های تیپ ۳ این لشکر زرهی و ستاد جنگ‌های نامنظم و پاسداران و ارتشیان و بسیجیان بطور هماهنگ و با اقتدار سوسنگرد را در ۲۶ آبان ۵۹ از حصر درآوردند و آزادی را به مردم ایران و سوسنگرد ارمغان آوردند.

عبدی با بیان اینکه نقش درایت، بصیرت و اقدام انقلابی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در صدور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و شکست حصر سوسنگرد در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود، گفت: گرامی داشت این حماسه بر همگان تکلیف است و بایستی ابعاد مختلف شکل گیری آن برای نسل های مختلف به ویژه نسل جدید تبیین شود.

انتهای پیام/