شناسهٔ خبر: 63481233 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیاز افغانستان به واردات مواد خام و شمش از ایران

وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان به نیاز کشورش به تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی،اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  وزیر صنعت و تجارت افغانستان در دیدار با مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به نیاز کشورش به تجربیات ایران در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، گفت: افغانستان روزانه به سه هزار تُن مواد خام و شمش نیاز دارد که باید با استفاده از تعرفه‌های گمرکی وارد کند، و قطعا برای تامین بخشی از این عدد تفاهم نامه‌های همکاری با ایران به امضا می‌رسانیم.

<div id="video-display-embed-code_10401969"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4048664/10401969?width=600&height=350"></script></div>


نورالدین عزیزی ابراز امیدواری کرد: دولت متبوعش بتواند حجم تجارت خود با ایران را به ۱۰ میلیارد دلار برساند.
وی گفت: در آینده نزدیک هیات‌های مختلف اقتصادی از افغانستان به اصفهان می‌آیند تا مبادلات تجاری بیشتری به ثبت برسد.
وزیر صنعت و تجارت افغانستان افزود: با توجه به معادن متعدد که در این کشور فراهم است با ایران در زمینه انتقال فناوری برای استخراج، ذوب و تولید مقاطع فولادی همکاری می‌کنیم.
مسئول هیات اقتصادی افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های خوبی در حوزه صنعت و تولید کسب کرده است.
ملا عبدالغنی برادر ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک، پیشرفت‌های خوبی در اقتصاد و صنعت افغانستان هم رُخ دهد.
معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در امور اقتصادی افزود: تولیدات آهن و فولاد با مقیاس کوچکتر در افغانستان هم وجود دارد و همکاری با ذوب‌آهن اصفهان می‌تواند در توسعه صنعت فولاد کشور ما نیز موثر باشد.
وی اضافه کرد: افغانستان برای ایجاد زیرساخت‌های خود به صنایع فولادی نیاز دارد و در این زمینه به تجربه کشور دوست و برادر ایران نیاز دارد و امیدواریم این تجربیات در اختیار ما قرار گیرد.
هیات عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، بنا به دعوت رسمی ایران روز شنبه، ۱۳ آبان وارد تهران شد.