شناسهٔ خبر: 63474577 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پژوهشگاه ایرانداک:

ایران پانزدهمین کشور جهان در انتشار مدارک علمی است

ارومیه- ایرنا- رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  (ایرانداک) گفت: جمهوری اسلامی ایران رتبه پانزدهم جهانی را در انتشار مدارک علمی به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد حسن زاده روز سه شنبه در کارگاه آموزشی رویت پذیری دانشگاه ها و هیات های علمی دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: به لحاظ شتاب رشد دستیابی به فناوری در حوزه های مختلف نظامی، غیر نظامی و صنعتی و هم چنین انتشار مقالات علمی ایران جایگاه ویژه در عرصه های علمی جهانی داریم.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی علمی نشریه تایمز حضور دارند که این رقم حدود ۲ برابر بیشتر از سال های گذشته است.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته، ارتباط کم دانشگاه‌ها با دولت، صنعت و ‌جامعه یکی از مهمترین مشکلات فعلی مراکز علمی آموزش عالی کشور است که با اجرای برنامه های متنوعی تلاش داریم این ارتباط را تقویت کنیم .

حسن زاده اظهار کرد: رویت پذیری کم دانشگاه ها و اساتید در سطح بین الملل را از دیگر مشکلات دانشگاههای کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این کارگاه در همین راستا طراحی و اجرا شده است، گفت: با اجرای کارگاهای آموزشی مصمم هستیم پژوهشگران را در عرصه رویت پذیری توانمندتر کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بسیار خوب دانشگاه صنعتی ارومیه در حوزه تولید علم افزود: این دانشگاه یکی از دانشگاههای جوانی است که برای نخستین بار موفق به حضور در این رتبه بندی معتبر علمی جهانی شده است.

به گزارش ایرنا، فعالیت‌ها و دستاوردهای مراکز علمی باید از سوی ذینفعان گوناگون ازجمله پژوهشگران، کارفرمایان، سرمایه‌گذاران، سیاست‌گذاران و عامه مردم دیده شوند؛ در دنیای علم امروز، ایده هایی موفق هستند که آسان‌تر یافته شوند و این امر با عنوان «رؤیت‌پذیری» در ادبیات امروز مطرح شده است.