شناسهٔ خبر: 63210668 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان

در اجرای طرح یادواره لاله‌های روشن و به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی همایش تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر برگزار شد .

صاحب‌خبر -

برگزاری  یادواره لاله‌های روشن در بوکانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی  فرماندار بوکان در این مراسم گفت: رویدادهای آبان‌ماه و شکل گیری انقلاب اسلامی تاثیر ویژه ای در تاریخ معاصر ایران و ورق خوردن نظم نوین جهانی داشته که بی‌تردید تاثیر و تاثر رهبری امام خمینی و نقش دانش آموزان در این تاریخ پرفراز و نشیب ماندگار بوده و خواهد ماند.

 

 خشایار صنعتی افزود: تصویب قانون کاپیتولاسیون، تبعید حضرت امام(ره) که تاریخ ایران را تغییر داد، حمله به دانشجویان در دانشگاه تهران توسط رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رویدادهای سرنوشت‌سازی بود که از سال ١٣۴٢ شروع و در نهایت سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

 

 وی ادامه داد: اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی در همان روزهای اول، پایه‌های تفکر غلط استکبار را به لرزه درآورد و امروز به‌عنوان تفکر غالب در میان تمام ملت‌های آزاداندیش جهان می‌درخشد.

 

 صنعتی تصریح کرد: استقلال‌طلبی با شعار نه شرقی نه غربی، فروپاشی کمونیسم، مبارزه با استکبار و استعمار از مهم‌ترین واژه‌های تفکر ناب اسلامی در انقلاب ملت ایران بود که توانست سبب تغییرات جدی در سطح بین‌المللی شود.

 

 فرماندار بوکان همچنین افزود : امروز و بعد از گذشت نیم‌قرن از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد فتح قله‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون در سایه اقتدار سیاسی و امنیتی در سطح جهانی هستیم.

 

 وی با اشاره به نقش دانشجویان و دانش‌آموزان در رسیدن ایران به جایگاه فعلی در سطح جهانی گفت: امروز شاهد تغییر جبهه‌های نبرد با دشمنان هستیم و در این میان نقش و جایگاه ویژه جوانان غیرقابل‌انکار است.

 

 صنعتی در ادامه گفت: حضور پیشروانه دانشجویان و دانش‌آموزان در سنگرهای علم و دانش در سایه امنیت پایدار جامعه سبب شده است که امروز ایران اسلامی جز مقتدرترین کشورهای جهان باشد.

 

وی همچنین با اشاره به حوادث فلسطین، طوفان الاقصی را متاثر از تفکر و روحیه شهادت‌طلبی که همان اندیشه ناب انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: امروز جهانیان می‌بیند که هیمنه رژیم کودک کش صهیونیستی درهم‌شکسته است.

 

 وی در ادامه سخنان خود افزود: امروزه در سراسر کشور جهان مردم به خیابان آمده‌اند و شعار ضد صهیونیستی سر می‌دهند؛ یعنی همان تفکری که انقلاب اسلامی از ۴۴ سال پیش آن را فریاد می‌زند.

 

 خشایار صنعتی تصریح کرد: بی شک بعد از طوفان الاقصی شاهد دگرگونی تاریخی در جهان خواهیم بود و این آزاداندیشی و ندای حق طلبی مظلومان و مستضعفان است که بر استکبار و ظلم پیروز خواهد شد.

 

 در پایان این برنامه با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی از خانواده شهداو دانش‌آموز بوکان تجلیل شد.

 

 

برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان برگزاری یادواره لاله‌های روشن در بوکان