شناسهٔ خبر: 62903992 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

تشدید حملات روسیه در جبهه‌های «لیمان» و «کوپیانسک»

منابع خبری از تشدید حملات ارتش روسیه در جبهه اوکراین و 2 شهر«لیمان» و«کوپیانسک» خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از تشدید حملات روسیه در جبهه اوکراین خبر دادند.

وبگاه «پراودا» نوشت، نیروهای روس حملات خود را در جبهه‌های «لیمان» و «کوپیانسک» در استان «خارکف» تشدید کرده و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بار تلاش کردند از خطوط دفاعی اوکراین عبور کنند.

«ایلیا یولاش» از سخنگویان نیروهای مسلح اوکراین گفت: «روس‌ها  از امکانات و نیروهای مختلف برای شکستن خطوط دفاعی ما از جمله تانک‌ها و توپخانه و همچنین هواپیماهای تاکتیکی و انواع دیگر سلاح‌ها استفاده می‌کنند.»

در رویدادی دیگر، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت ضدحملات چهار ماهه نیروهای اوکراینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

وی افزود: «در این چهار ماه ضدحملات تنها منجر به انهدام صدها واحد از تجهیزات غربی و ده‌ها هزار کشته در بین نیروهای اوکراینی شده که اکثر آن‌ها نمی‌خواستند بجنگند؛ خوش‌شانس‌ترها تسلیم شدند و زنده ماندند.»

«میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن ابراز تاسف از طولانی شدن روند تحویل تسلیحاتی غربی، گفت حامیان غربی اوکراین مسؤول کند شدن ضدحملات علیه روسیه هستند.

این مقام اوکراینی در مصاحبه‌ای در پاسخ به اینکه آیا با ارزیابی بودانوف موافق است، گفت ضدحملات اوکراین شش تا نه ماه از برنامه عقب است.

«کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین اذعان کرد ضدحملات این کشور علیه نیروهای روسیه از برنامه عقب نیست بلکه به طور کامل از برنامه خارج شده است و افزود توضیح در این خصوص اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

پایان پیام/م