شناسهٔ خبر: 62805285 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

سرلشکر باقری:

به‌زودی جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را آزاد می‌کنند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در خصوص عملیات حماس در برابر رژیم اشغالگر اسراییل یادآورشد که نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کند کند یا به تأخیر بیندازد. در پیام سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح آمده است: «وأُخْری تُحِبُّونها نصْرٌ مِن‌الله وفتْحٌ قرِیبٌ وبشِّرِ الْمُومِنِین. و [رحمتی‌] دیگر که آن را دوست دارید، یاری و پیروزی نزدیکی از جانب خداست.

صاحب‌خبر -

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی در خصوص عملیات حماس در برابر رژیم اشغالگر اسراییل یادآورشد که نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کند کند یا به تأخیر بیندازد. در پیام سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح آمده است: «وأُخْری تُحِبُّونها  نصْرٌ مِن‌الله وفتْحٌ قرِیبٌ  وبشِّرِ الْمُومِنِین. و [رحمتی‌] دیگر که آن را دوست دارید، یاری و پیروزی نزدیکی از جانب خداست.

و مومنان را [بدان‌] بشارت ده. عملیات ترکیبی و غرورآفرین گروه‌های مبارز فلسطینی تحت عنوان «توفان الاقصی» علیه مواضع و استحکامات رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر هیبت دروغین و قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر را به اثبات رساند.

رزمندگان مقاومت فلسطینی در این عملیات غافلگیرانه که از هوا، دریا و زمین علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی تدارک دیده بودند، صحنه‌های درخشانی از مقاومت و ایستادگی یک ملت رنج دیده و تحت ستم را به منصه ظهور نشاندند.

ملتی که پس از چند دهه ظلم و ستم تحمیلی، اکنون به پشتوانه نسل جوان با انگیزه و متکی بر اسلام و در سایه اعتماد به وعده الهی، به چنان قدرتی دست یافته است که تحلیلگران و استراتژیست‌های نظامی جهان را به حیرت واداشته است. اگر روزی انتفاضه سنگ تنها ابزار دفاعی ملت بی‌دفاع فلسطین بود، امروز اما مبارزان فلسطینی به توانمندی و رشدی رسیده‌اند که قادرند در یک عملیات ترکیبی پیچیده، با شلیک هزاران راکت و موشک، ضربات سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد سازند و توان پدافندی و گنبد آهنین او را به تمسخر بگیرند.

این جنگ افزارهای دفاعی آنگاه که با روحیه شهادت طلبی جوانان باانگیزه فلسطینی همراه می‌شود، چنان قدرتی تولید می‌کند که همچون سیلی بنیان کن، هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو می‌پاشد. حرکت توفنده توفان الاقصی، محصول خشم مقدسی است که دشمن صهیونیستی نسبت به خود در ملت تحت ستم فلسطین کاشته و اکنون باید درو کند.

توفان الاقصی کابوس فروپاشی رژیم صهیونیستی را برای سران این رژیم به یقین تبدیل و ثابت کرد برخی تلاش‌های مذبوحانه مانند نمایش مضحک روند عادی‌سازی، قادر نخواهد بود روند رو به افول و فروپاشی خانه عنکبوت را کند یا به تأخیر بیندازد. ضمن تبریک این پیروزی غرور آفرین به مبارزان و مجاهدان فلسطینی، رجاء واثق دارم، دیر نخواهد بود روزی که جوانان فلسطینی، مسجد الاقصی را از اسارت دشمن صهیونیستی آزاد خواهند کرد.این وعده الهی است که ظلم پایدار نخواهد ماند و اراده مردم مظلوم فلسطین بر ظالمان پیروز خواهد شد.

بشارت قرآنی «الیس الصبح بقریب» افق روشنی به روی مجاهدان گشوده است. همچنین رییس‌جمهور با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال و جبهه مقاومت در حال فتح قله‌های پیروزی است، تصریح کرد: ما پیروزی نهایی ملت فلسطین را وعده الهی می‌دانیم و ملت ایران همواره در کنار ملت‌های آزادی‌خواه و مستقل و در صدر آنها ملت آزادی‌خواه فلسطین ایستاده است. سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر روز یکشنبه در تماس تلفنی با آقای «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ضمن ابلاغ سلام‌ها و تحیات دولت و ملت ایران به ملت فلسطین و تبریک پیروزی‌های درخشان و چشمگیر مجاهدان و نیروهای مقاومت فلسطینی، گفت‌: آنچه در سرزمین‌های اشغالی و در نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی رقم خورد رخدادی عظیم و بی‌بدیل طی 70 سال گذشته بود و شما با این عملیات مبتکرانه و پیروزمندانه حقیقتاً امت اسلامی را خوشحال کردید.

رییسی در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به زوال و جبهه مقاومت در حال فتح قله‌های پیروزی است، تصریح کرد: ما پیروزی نهایی ملت فلسطین را وعده الهی می‌دانیم و ملت ایران همواره در کنار ملت‌های آزادی‌خواه و مستقل و در صدر آنها ملت آزادی‌خواه فلسطین ایستاده است. «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران از مردم فلسطین صمیمانه تشکر کرد. دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ارایه گزارشی از دستاوردهای نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی و وضعیت دشمن صهیونیستی گفت‌: به یاری خدا این روزهای مبارک و این پیروزی‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت و ملت فلسطین در راه مقاومت استوار است.

رییس‌جمهور ضمن تبریک پیروزی درخشان مقاومت اسلامی فلسطین بر علیه رژیم تجاوزکار صهیونیستی، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین تاکید کرد و از دولت‌های مسلمان نیز خواست همگام با امت اسلامی در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. سید ابراهیم رییسی در این پیام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود، تاکید کرد: بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسوول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند. متن کامل پیام رییس‌جمهور به این شرح است‌: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ان تنصرو‌الله ینصرکم و یثبت اقدامکم

و سرانجام، آه ملتی مظلوم به توفان بر ظالمان تبدیل شد. خورشید نصرت الهی بار دیگر از فلسطین طلوع کرده و قلوب مومنین را شاد، آزادگان جهان را سرافراز و ظالمان را خوار و زبون کرده است. سلام و درود خدا و همه بندگان صالح و آزاده‌اش بر ملت مقاوم و رشید فلسطین که در حرکتی تاریخ‌ساز، جهان ظلم را به وحشت انداخت و شگفت‌زده کرد. سلام بر مقاومت و همه دلیرمردانش که توهم زندگی زیر سایه اسارت رژیم تجاوزکار صهیونیستی را یکسره به دور انداخت و آنگاه با در دست گرفتن ابتکار عمل نشان داد که اراده پولادین که ریشه در ایمان به خداوند و تکیه بر مردم خود داشته باشد، بر همه تجهیزات و تسلیحات غلبه می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همه جهان را دعوت به مشاهده این حقیقت می‌کند که انباشت ظلم و بی‌عدالتی بر ملت مظلوم فلسطین، استمرار توهین و اهانت به زنان و زندانیان و هتک حرمت بیت‌المقدس و قبله اول مسلمین، همیشگی نیست و با مقاومت ملت‌ها مواجه می‌شود. بی‌تردید رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسوول به خطر افتادن امنیت ملت‌های منطقه هستند و باید پاسخگو باشند. جمهوری اسلامی از دفاع مشروع ملت فلسطین دفاع می‌کند و قاطعانه بر این باور است که همانطور که پروردگار متعال در قرآن می‌فرماید: «ان العزه لله و لرسوله و للمومنین»؛ عزت ریشه در ایمان، مقاومت و وحدت دارد.

عزت ملت‌ها در مصالحه با ظلم به دست نمی‌آید؛ و عادی‌سازی اسارت ملت آزاده فلسطین، نشدنی است. دولت‌های مسلمان نیز باید همگام با امت اسلام در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند. دشمن صهیونیستی نیز بداند که معادله تغییر کرده است؛ جنگ‌طلبی به ضرر صهیونیست‌هاست. ملت فلسطین پیروز این میدان است. سلام بر مقاومت از فلسطین و لبنان و سوریه تا عراق و افغانستان و یمن، سلام بر غزه قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه گروه‌های مقاومت، سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر امام خمینی و امام خامنه‌ای که ملت‌ها را به صراط مقاومت رهنمون و حمایت کردند و سلام بر شهدای مقاومت و شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی.

سید ابراهیم رییسی

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

در صحنه نبرد، تغییرات همچنان ادامه دارند. جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از مردم فلسطین در همه میادین و محورها خواست، بسیج شده و با نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان در سراسر فلسطین اشغالی مقابله کنند. به نقل از روسیا الیوم، این جنبش در بیانیه مطبوعاتی از فلسطینیان خواست، برای حمایت از مسجدالاقصی، دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین و برای همبستگی با غزه بسیج شده و در همه جا با اشغالگر مقابله کنند. حماس در این بیانیه از ملت فلسطین خواست، جاده‌ها را به روی شهرک نشینان ببندند و از رزمندگان انقلابی در گردان‌های القسام، سرایا القدس، گردان‌های شهدای الاقصی و همه رزمندگان خواست به درگیری ادامه داده و رژیم صهیونیستی و شبه‌نظامیان شهرک‌نشین را در سراسر فلسطین اشغالی هدف بگیرند. حماس همچنین خواستار آغاز فعالیت‌های گسترده در ساعت شش عصر امروز یکشنبه در تمامی شهرهای کرانه باختری و نقاط تماس با ارتش رژیم صهیونیستی شد. سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد که عملیات شدت خواهد یافت و گسترش می‌یابد تا شامل کرانه باختری و لبنان شود. دستگاه شاباک رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: پنج تن از نیروهای ما طی درگیری‌ها کشته شدند. در همین حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور به تدوین طرح‌هایی برای تخلیه مناطق مرزی با لبنان را داد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت که مقامات آلمان، انگلیس، ایتالیا و اوکراین حمایت کامل خود را از «حق اسراییل برای دفاع از خود» اعلام کرده‌اند.

همزمان، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که به کابینه پیشنهاد داده که حماس را «کاملاً از بین ببرند». منابع فلسطینی اعلام کردند که در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۱۲۲۳ ساختمان مسکونی در غزه تخریب و آسیب دیده است. شرکت‌های باربری نیز سفرهای دریایی به بنادر اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند. همچنین روزنامه جروزالم پست گزارش داد که در حال حاضر حدود ۷۵۰ صهیونیست در زمره مفقودین هستند.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کرده‌اند که بیش از دو هزار صهیونیست مجروح شده‌اند که ده‌ها تن از آنها در وضعیت جسمانی بغرنجی هستند. همچنین شورای وزارتی کوچک رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که این رژیم در وضعیت جنگ است. تعداد کشته‌شدگان صهیونیست در عملیات مقاومت توفان الاقصی نیز به حداقل ۶۵۹ تن افزایش یافته است و تعداد زخمی‌ها به ۲۱۵۶ تن رسیده است. همزمان، رسانه‌های عبری گزارش دادند که تعداد ۶۰۰ کشته بسیار از آمار واقعی آنچه که در اطراف غزه رخ می‌دهد، به دور است.

این رسانه‌ها گزارش دادند، تعداد کشته‌شدگان بسیار بیشتر است و ارتش واقعیت را درخصوص رخدادهای جاری در مناطق اطراف غزه نمی‌گوید. آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه نیز به ۳۷۰ تن و مجروحان فلسطینی به حدود ۲۰۰۰ تن رسیده است.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش این رژیم یک پهپاد حزب‌الله را که به حریم هوایی اراضی اشغالی وارد شده بود، رهگیری کرد. این رسانه‌ها همچنین تصریح کردند که مرزها با لبنان همانند مرزها در جنوب نیست و وضعیت آن بدتر است و تل آویو خواهان نبردی در شمال نیست.آژانس آنروا نیز اعلام کرد که ۲۰۳۰۰ فلسطینی به مدارس این آژانس در نوار غزه پناه برده‌اند.