شناسهٔ خبر: 62658071 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

گشایش قفل ۵۰ طرح در حوزه مشارکت‌ها توسط شهرداری تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در دوره فعلی مدیریت شهری ۵۰ طرح در حوزه مشارکت‌ها که در گذشته قفل شده بود، به ثمر نشسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و آغاز دهه ولایت گفت: بالاترین عزت، شان، منزلت و افتخار برای مجموعه مدیریت شهری، خدمت به مردم و خادمی شهروندان با روحیه جهادی و کار انقلابی و شبانه‌روزی است.

وی افزود: اداره مناسب شهر یکی از مواردی است که می‌تواند امید را به جامعه نوید دهد و اعتماد شهروندان به مدیریت را در پی داشته باشد، نقش و اثر مدیریت شهری بسیار فراتر از انجام امور روزمره است، مدیریت شهری می‌تواند اعتماد و امید اجتماعی را در مردم تقویت کند و زمینه‌ساز تحولات اجتماعی و فرهنگی باشد، بنابراین بایستی تلاش کنیم نقاط مثبت را ترویج دهیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان این که در دو سال اخیر اتفاقات بزرگی در مدیریت شهری رخ داده است، اظهار داشت: نقش معاونت مالی نقش مهمی است، باید شناخت کافی نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌هایی که شورای شهر می‌گذارد، چه در قالب برنامه ۴ ساله و چه بودجه سالیانه و موارد ذیل آن وجود داشته باشد. یکی از اصول مدیریتی بحث شناخت اهداف و توافق و باور آن است و این هدف در گرو کار گروهی و خرد جمعی شکل می‌گیرد.

فروزنده با تاکید بر لزوم تقویت انضباط مالی تصریح کرد: معاونت مالی شهرداری تهران روز به روز  به سمت نظم و انضباط مالی گام‌های مثبت بیشتری را برداشته است که از جمله آن می‌توان به ایجاد خزانه واحد و اقدامات موثری که در امور مجامع رخ داده است، اشاره کرد. 

معاون شهردار تهران در ادامه به ایجاد همدلی بیش از پیش در میان کارکنان و مدیران اظهار داشت: در مجموعه بزرگ شهرداری تهران اگر نیروی انسانی بانشاط، باانگیزه و نسبت به مسائل روشن باشد، بسیار مثمر ثمر هستند. 

وی افزود: ایجاد نشاط در امور کارها، به حرکت درآمدن پروژه‌های راکد گذشته، ایجاد زیرساخت در حوزه حمل‌ونقل، رونق بخش‌های مختلف، توسعه فضای سبز و بوستان‌ها و تغییراتی که در سیستم پسماند و خدمات الکترونیک ایجاد شده است، تمامی این امور نشان می‌دهد که شهرداری به کارگاه شده است.

معاون شهردار پایتخت با بیان این که هم‌اکنون در همه بخش‌های شهرداری کارهای کلیدی بسیار زیادی در حال انجام است، بیان کرد: تحقق این مهم در راستای همدلی، روحیه کار و تلاش مضاعف پرسنل خانواده بزرگ شهرداری تهران صورت گرفته است. تامین و مدیریت منابع در معاونت مالی بسیار دارای اهمیت است و مجموعه معاونت مالی این نقش کلیدی را برعهده دارد که بتواند منابع را تامین و به‌درستی تقسیم کند. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر توانسته‌ایم فایناس ۷۹۰ واگن را باز کنیم، همچنین تکمیل خط ۷ مترو، بهره‌برداری از ۳ بزرگراه شهید شوشتری، بروجردی و یادگار امام، انعقاد قرارداد ۲۸ هزار میلیارد تومان برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس و همچنین اجرای ۵۰ طرح در حوزه مشارکت‌ها که در گذشته قفل شده بود، به ثمر نشسته و تحقق این امر جز با همدلی ممکن نیست.

براساس اعلام روابط‌عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، فروزنده در پایان گفت: همه مدیران و کارکنان در قبال وظایف محوله  احساس مسئولیت و روند پیشرفت امور را پیگیری کنند. هر کسی به اندازه خود باید مسئولیت بپذیرد و جوابگو باشد.