شناسهٔ خبر: 62464760 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

بخشدار محمدیه:

27 کیلومتر از راه‌های بخش محمدیه بهسازی و آسفالت می‌شود

بخشدار محمدیه گفت: در قالب تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر است در زمینه راه‌های روستایی ۲۷ کیلومتر بصورت مشارکتی بین راهداری استان و قرارگاه در سه سال بصورت تعریض، زیرسازی و آسفالت اجرا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محسن آخوندی گفت: پروژه‌ها و طرح‌ها با نگاه محرومیت‌زدایی در بخش محمدیه اجرا می‌شود؛ در همین راستا برای تهیه و اجرای زیرسازی و آسفالت معابر و خیابان‌های روستاهای بخش محمدیه 12 پروژه مهم با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال آغاز شده است.

بخشدار محمدیه به پروژه‌های مهم آبرسانی روستایی هم اشاره کرد و گفت: روستای ولامدر یکی از روستاهای بخش که سال‌ها از نبود آب شرب پایدار رنج می‌برد با اهتمام دولت سیزدهم و از طریق اصلاح شبکه و لوله‌گذاری در مسیر، مردم این روستا از آب شیرین و پایدار بهره‌مند شدند.

به گفته آخوندی هزینه اصلاح شبکه روستاهای باورس، ولامدر و شترک سرجمع ۹۰ میلیارد ریال بوده که به رفع دغدغه‌های آبی این روستاها منجر شده است.

این مسئول همچنین به مشکلات آب شرب روستاهای آقاگیر و اکبرآباد اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشکل آب شرب روستای آقاگیر بزودی حل خواهد شد و امیدواریم با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد ریال شاهد بهره‌برداری از آب شرب پایدار در این روستا نیز باشیم.

وی درخصوص آب شرب روستای اکبرآباد نیز اظهار کرد: برای آبرسانی و اصلاح شبکه این روستا نیز اعتباری بیش از ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و در حال سیر مراحل اداری و مناقصه است که بزودی آغاز عملیات اجرایی در روستای اکبر آباد هم کلنگ زنی خواهد شد.

آخوندی آسفالت معابر روستایی بخش بیان کرد: قیر رایگان خوبی برای این کار پیش‌بینی شده و از ماه‌های اخیر طرح آسفالت طرح‌های هادی روستایی در برخی روستاها مثل شترک آغاز شده و منتظر تخصیص کامل قیر رایگان هستیم تا پروژه‌ها در سایر روستاها اجرایی شود.

بخشدار محمدیه گفت: در مجموع پروژه‌های مهم آب، راه و عمران روستایی بخش محمدیه با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان در حال اجرا است.