شناسهٔ خبر: 62351056 - سرویس اجتماعی
منبع: ایلنا | لینک خبر

نامگذاری ۱۰ معبر و یک بوستان در شورای شهر تهران

امروز در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، ۱۰ معبر و یک بوستان به اسامی شهدا تغییر نام پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، نام ۱۰ معبر و یک بوستان در مناطق ۱۳، ۱۵ و ۱۶ پایتخت با حداکثر آرای موافق اعضای شورا تغییر یافت.

بنابراین با تصویب اعضای پارلمان شهری پایتخت، نام «کوچه گلخانه» در منطقه ۱۶ به نام «شهید سید حسن بوتیمار»، «کوچه حمام» در منطقه ۱۳ به نام «شهید حمید ثابتی فیجانی»، کوچه فرعی ۵/۲۴ در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی با حفظ شماره به نام «شهید امیر پرویز نادری» و کوچه فرعی ۹/۳۸ در منطقه ۱۳ و خیابان سی‌متری نیروی هوایی به نام «شهید امیر شهید سعید ذاکری» تغییر پیدا کرد. 

همچنین براساس مصوبه امروز شورای اسلامی شهر تهران، کوچه فرعی ۳/۴۰ در منطقه ۱۳ و خیابان پیروزی با حفظ شماره به نام «شهید علیرضا حسن‌بیگی»، پل فاقد نام در منطقه ۱۵ به نام «شهید مرتضی حق‌پرست»، کوچه چهارم شرقی در منطقه ۱۵ و خیابان مشیریه با حفظ شماره به نام «شهید فرهاد استاد حسن معمار» و کوچه نوزدهم در منطقه ۱۵ و بلوار ابوذر با حفظ شماره به نام شهید «قدرت‌الله کحانی حاجی‌آبادی» نامگذاری شد.

در جلسه امروز شورا، کوچه سوم بلوار ابومسلم خراسانی در منطقه ۱۵ با حفظ شماره به نام «سردار شهید ناصر عبداللهی»، کوچه «نیاکان عظیمی» در این منطقه به نام «شهید محمدعلی حسینی سیانکی» و بوستان فاقد نام در منطقه ۱۵ به نام «شهیدان محمدی مزرعه شاهی» تغییر نام یافت.

گفتنی است، امروز نامگذاری میدان فاقد نام در منطقه ۱۵ به نام «شهدای موشک‌باران» با پیشنهاد اعضای شورا برای بررسی بیشتر در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا رد شد.