شناسهٔ خبر: 62214655 - سرویس فرهنگی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر دقت زائران اربعین در نصب برنامه‌های مسیریاب

زائران اربعین حسینی (ع) نسبت به نصب و دانلود برنامه‌های مسیریاب دقت و توجه ویژه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

تاکید بر دقت زائران اربعین در نصب برنامه‌های مسیریاببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: زائران اربعین حسینی (ع) برای نصب برنامه‌های مسیریاب حتماً از فروشگاه‌های معتبر داخلی اقدام کنند و در هنگام نصب به سطح دسترسی‌های برنامه دقت نمایند چرا که دسترسی‌های اخذ شده می‌تواند زمینه نقض حریم خصوصی کاربران را فراهم آورد.
سرهنگ دوم حامد محمدی سپاسی افزود: نصب برنامه‌های مسیریاب از کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی که پیشنهاد یا تبلیغ‌شده اشتباه است و این امر می‌تواند باعث آلوده شدن گوشی آن‌ها به بدافزار‌های مخرب یا جاسوسی شده و زمینه‌های گرفتار شدن زائران در دام مجرمان سایبری را فراهم آورد.
ضرورت دارد تا زائران پیش از شروع سفر، اطلاعات مهم و حساس کاری و شخصی خود را از روی حافظه‌های گوشی‌های هوشمند به وسایل جانبی ذخیره‌سازی منتقل کنند، تا در صورت دانلود و نصب برنامه‌های ضروری سفر مثل مسیریاب اگر اشتباهاً گرفتار بدافزار‌های مخرب شدند اطلاعات مهم آن‌ها به سرقت نرفته یا از بین نرود.
نصب و به‌روز بودن آنتی‌ویروس گوشی هوشمند زائران اربعین یک ضرورت است که نباید در این خصوص غفلت کنند، چرا که آنتی‌ویروس به‌روز و قوی می‌تواند مانع از فعال شدن بسیاری از بدافزار‌های مخرب و جاسوسی در هنگام نصب برنامه‌ها شود.