شناسهٔ خبر: 62168221 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیری‌ها بین عشایر عرب و شبه‌نظامیان «قسد» در حومه دیرالزور برای ششمین روز متوالی

تهران-ایرنا- درگیری‌های شدید بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از سانا، در درگیری‌های امروز (جمعه) بین شبه نظامیان «قسد» با عشایر عرب و افراد مسلح موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» (وابسته به قسد) که در مناطق «ذیبان»، «العزبه»، «البصیره»، «الطیانه» و «جدید بکاره» روی داده است، چند نفر از طرفای درگیر کشته یا زخمی شدند.

بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، ده‌ها خودروی زرهی ساخت آمریکا در جریان درگیری بین شبه‌نظامیان گروه مسلح «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد SDF) و عناصر مسلح وفادار به قبایل عرب در حومه دیرالزور سوختند.

پس از دستگیری روز یکشنبه احمد الخبیل معروف به «ابو خوله» فرمانده گروه مسلح «شورای نظامی دیرالزور»، درگیری‌ها بین «نیروهای دموکراتیک سوریه» و افراد مسلح وفادار به طوایف عرب در حومه دیرالزور شدت گرفت.

ابو خوله ریاست «شورای نظامی دیرالزور» را بر عهده داشت و همچنین یکی از فرمانده برجسته عرب در «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) بود.

در پی درگیری‌های چند روزه بین «قسد» و «شورای نظامی دیرالزور» به عنوان دو گروه شبه نظامی رقیب تحت حمایت واشنگتن در شرق سوریه، ارتش ایالات متحده آمریکا خواستار توقف این درگیری ها شد و هشدار داد که این درگیریها می تواند به احیای مجدد گروه تروریستی داعش کمک کند.