شناسهٔ خبر: 62029688 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه :

مرز خسروی با امکانات و زیرساخت های مناسب آماده قدوم مبارک زائران است

قصرشیرین - ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به زیرساخت ها و امکانات بسیار مناسب مرز خسروی که با تلاش جهادی و شبانه روزی فراهم شده از تمام زائران سید الشهدا (ع) خواست تا از این مرز عازم کربلای معلا شوند و گفت: مردم استان کرمانشاه آماده قدوم مبارک زائرانی هستند که از این گذرگاه عازم عتبات عالیات می شوند و میزبانی زوار را یک افتخار بزرگ می دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «محمد طیب صحرایی» روز پنجشنبه در آیین آغاز خدمات رسانی به زائران اربعین از مرز رسمی و بین المللی خسروی با حضور استاندار دیاله و جمعی از مقامات ۲ استان کرمانشاه دیاله عراق، افزود: خدا را شکر می کنم که این توفیق نصیب ما شد جزو خادمان زائران سید الشهدا (ع) باشیم و آنچه که امروز جهان از معجزه اربعین می بیند یک طراحی و تدبیر دست ساز بشری نیست بلکه به فرموده رهبری یک معجزه و قدرت نمایی الهی است و جهان در آستانه ظهور قدم به قدم آماده پذیرش نوع جدیدی از روابط انسانی است و ما در حال تمرین یک برنامه تمدن ساز هستیم.

وی اظهار کرد: همه کسانی که ناظر و حاضر در جریان عظیم اربعین هستند خود را آماده یک جریان بزرگ اربعین ببینند و ۲ ملت ایران و عراق و به ویژه استان هایی که در مسیر این قدرت نمایی الهی بزرگ هستند باید قدر این ظرفیت الهی و تمدن ساز را بدانیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: هیچ انسان و قدرت غیر بشری و غیر الهی امکان چنین ساخت و ساز بزرگ را ندارد و همه ی ما باید قدردان این توفیق الهی باشیم چون این توفیق الهی با عنایت الهی و به واسطه خیل عظیمی از مجاهدان راه خدا حاصل شده است.

صحرایی ادامه داد: این موهبت الهی به واسطه خون مجاهدین فی سبیل الله، شهیدان، ایثارگران و خانواده هایشان به ما رسیده از این رو باید قدردان آن باشیم.

وی خطاب به دست اندرکاران و عوامل اجرایی خدمات رسانی به زائران حسینی گفت: باید خود را مفتخر بدانیم که خادم زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و در این مسیر معنوی قدم می گذاریم.

صحرایی با اشاره به تلاش های انجام شده برای فراهم کردن زیرساخت ها در مرز خسروی و منذریه عراق به منظور ارائه خدمات به زوار حسینی، اظهار کرد: هرچه در اینجا فراهم شده برای یک دعوت است و ما مردم را دعوت می کنیم تا برای حضور در اربعین حسینی از این گذرگاه تردد کنند.

او اضافه کرد: ما اگر امروز دور هم جمع شدیم و خدمت به زائران شهدا را با افتخار برای خود گرامی می داریم این نکته زیبا را برای خود و نسل های آینده مد نظر قرار دهیم که آنچه انجام می دهیم و از ما بر می آید انجام وظیفه ای برای راه یافتن به این سپاه بزرگ الهی است.

مرز خسروی با امکانات و زیرساخت های مناسب  آماده قدوم مبارک زائران است

آیین خدمات‌رسانی به زائران در مرز رسمی و بین‌المللی خسروی روز پنجشنبه با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله، فرمانداران قصرشیرین، خانقین و گیلانغرب، فرماندهان نظامی و انتظامی سپاه و مرزبانی و مقامات ۲ طرف آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.