شناسهٔ خبر: 61942758 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی انبار بورس عناب طی ۲۰ روز آینده در خوسف

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی انبار بورس عناب در شهرستان خوسف طی ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: اکنون تنها از مجموعه محصولات کشاورزی شاخص استان زعفران در بورس قرار دارد که ظرفیت بسیار خوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس ازخوسف ، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی امروز در آئین شکرگذاری عناب اظهارداشت: یکی از مراتب شکرگذری، هدایت و نحوه صحیح استفاده از نعمت های الهی است که بیشتر باید مورد مسوولان آن باشد.

وی با اشاره به این که در شهرستان‌های خوسف، سربیشه، درمیان، بیرجند و حاجی آباد زیرکوه باغات عناب وجود دارد، تصریح کرد: ولی بیشترین میزان برداشت عناب با وجود باغات آن مربوط به خوسف است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: حدود ۲۲ مجوز پروانه بهره برداری در حوزه صنعت عناب در استان صادر شده که ۱۲ مورد مربوط به دو سال گذشته است که ناشی از عملکرد و رویکرد اقتصاد مردمی دولت است.

اشرفی ادامه داد: ارتزاق بیش از ۹ هزار خانوار در استان به طور مستقیم و غیرمستقیم به محصول عناب گره خورده است.

وی از راه‌اندازی انبار بورس عناب در شهرستان خوسف طی ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: اکنون تنها از مجموعه محصولات کشاورزی شاخص استان زعفران در بورس قرار دارد که ظرفیت بسیار خوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنچه برای توسعه کشاورزی لازم باشد باید پیگیری کنیم، افزود: اگر چه کارهای تحقیقاتی در حوزه محصول عناب انجام شده اما باید حفظ اصالت محصول عناب این منطقه با کیفیت خاص آن که با دیگر ارقام عناب قابل مقایسه نبوده مدنظر باشد.

 اشرفی ادامه داد: باید با نگاه تخقیقاتی و آموزشی توسعه عناب با حفظ اصالت آن در استان مدنظر باشد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای ما بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته خاص عناب در استان خبر داد و اضافه کرد: پذیرش خاص در این رشته می‌تواند در آینده به صورت علمی به منظور رفع مشکلات این بخش به صورت کاربردی موثر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: هر چند محصولات فراوانی از عناب فراوری شده اما متاسفانه در زمینه معرفی این محصولات اقدامات خوبی انجام نشده و در این بخش عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.

اشرفی به نقش موثر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای استان در معرفی محصول عناب اشاره کرد و افزود: باید تصاویر خاصی از این گونه مراسمات مخابره تا در سیمای ملی کشور نیز بازتاب یافته و این محصول معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که دولت و اقتصاد مردمی وجود دارد، تلاش می کنیم تا اقتصاد مردم پایه کشاورزی را به نقطه ای برسانیم که تنها دغدغه کشاورزان برداشت محصولاشان باشد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷