شناسهٔ خبر: 61822254 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ| ۱ نفر شهید و ۷ تن مجروح شدند + عکس و فیلم

یک حادثه تروریستی در حرم حضرت شاه‌چراغ شیراز رخ داد. منابع رسمی از مواجهه نیروهای حفاظت از حرم با فرد مهاجم و تیراندازی وی خبر داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

بیشتر بخوانید

بازداشت شبکه‌ بهاییِ اخلالگر در موضوع دارو

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

گفته می‌شود که تاکنون دوتن از خادمان این حرم به شهادت رسیده‌اند. تروریست‌ها از باب‌المهدی وارد حرم شده بودند.

در عملیات تروریستی امروز در شاهچراغ شیراز تعداد تروریست‌ها دو نفر بوده‌اند که تلاش کرده‌اند از باب المهدی وارد حرم شوند.

این تروریست‌ها در ادامه به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند.یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر  شده و فرد دیگر فعلاً متواری است.

در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است.

در این حادثه ۷ نفر زخمی شدند یک نفر به شهادت رسید.

 مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌های نمازی و مسلمین شیراز منتقل شدند که دو تن از آنان در اتاق عمل هستند و حال سایر مصدومان اکنون مساعد است.

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزئیات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

استاندار فارس گفت: از 7 نفری که به بیمارستان منتقل شده‌اند، 5 نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح شده‌اند و 2 نفر نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند. دو نفر از این مجروحان در حال حاضر در اتاق عمل هستند و حال مابقی حادثه‌دیدگان نسبتا مساعد است.

نیروهای امنیتی در جستجوی تروریست متواری هستند، شهروندان شیرازی به طرف شاهچراغ حرکت نکنند.

داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.

اقدام تروریستی ناموفق بود

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ‌اقدام تروریستی ماموران امنیتی و انتظامی حرم به موقع وارد عمل شدند و اجازه اقدام داده نشد، گفت: عامل حمله تروریستی هشت خشاب پر همراه خود داشته اما پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیروهای امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی‌هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

وی با بیان اینکه ‌این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود، افزود: انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن تر شود.

شاهچراغ

شاهچراغ

تصویری از عامل حمله تروریستی شاهچراغ پس از دستگیری

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ:

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله

محمد حسین زارع ۲۵ساله

عباس عباسی ۶۹ساله

علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله

غلامعباس عباسی 

محمد جهانگیری

امیر زارع ۲۳ساله