شناسهٔ خبر: 61781013 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ابتکار صداوسیما در ایجاد فضای رقابت در انتخابات مجلس

خبرگزاری صدا و سیما

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به ابتکار صداوسیما در ایجاد شرایط برابر برای نامزدهای انتخاباتی در ایام تبلیغات ،گفت: نقش رسانه ملی در ایجاد شور و شعور انتخابات بسیار پر اهمیت است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛حجت الاسلام صفرلکی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، با اشاره به مهلت پیش ثبت نام متقاضیان مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: صداوسیما این آمادگی را دارد تا برنامه‌های متقاضیان را برای مردم در قاب رسانه ملی منعکس کند و این را از ابتکارات صدا و سیما عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در کشور جریان سیاسی داریم، اما حزب قوی سیاسی نداریم،افزود: وجود احزاب قوی سیاسی موجب می‌شود که یک انتخابات بهتر و پرشورتری برگزار شود، لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند که هم برای ترویج حضور مردم انتخابات و هم در ایجاد بستر‌های لازم برای ورود افراد شایسته موثر بود.

حجت الاسلام صفرلکی گفت: صدا و سیما امسال یک ابتکاری در نظر دارد که نامزد‌های انتخاباتی که به منابع مالی و جریان سیاسی خاص وابسته نیستند، در این رسانه حضور پیدا کنند و برنامه‌های خود را بیان کنند که بسیار خوب خواهد بود و می‌تواند مورد توجه مردم قرار گیرد.

امام جمعه موقت ایلام همچنین گفت: سفر رئیس جمهور به ایلام بعد از همایش بزرگ اربعین حسینی انجام می‌شود و این سفر فرصتی برای بیان دستاورد‌های دولت و البته مطالبات مردم می باشد.

وی افزود: مردم گرانی‌ها را خوب می‌بینند، اما ممکن است جاده‌ای که هزاران میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است را ندیده باشند و این سفر فرصت مناسبی است تا دولتمردان عملکرد نظام را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه موقت ایلام در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به  گمرک صادراتی مهران اشاره کرد و گفت: در کنار این گمرک باید بازارچه مرزی برای فعالیت‌های اقتصادی مردم منطقه احداث شود تا مردم  استان برای خرید به استان‌های همجوار  مراجعه نکنند.

حجت الاسلام صفرلکی همچنین خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه‌های راهسازی استان شد و این را هم گفت:ایلام استان کوچکی است برای اینکه از بن بست خارج شود باید در حوزه راه تلاش بیشتری صورت گیرد و مسیر‌های مواصلاتی سریعا به بهره‌برداری برسند.

حجت الاسلام صفرلکی ایلام را فاقد پارک تفریحی و تفرجگاه برای مردم و خانواده‌ها دانست و یادآور شد: تفریحات مردم و جوانان باید جدی گرفته شود و از مسئولان خواست برای فضاسازی  تفریحات مردم چاره‌ای  بیندیشند و در سفر رئیس جمهور هم دیده شود.

وی در پایان با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری به مساله احداث خوابگاه برای متاهلین در دانشگاه ها،اضافه کرد:دانشگاه ایلام خوابگاه دانشجویی متاهلی ندارد و از دانشگاه‌های استان نیز خواست در احداث خوابگاه‌های متاهلین اهتمام جدی داشته باشند.

 

<div id="video-display-embed-code_9998261"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3942503/9998261?width=400&height=300"></script></div>