شناسهٔ خبر: 61559166 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیشترین تراکم مسافری در کشور متعلق به فرودگاه مشهد است

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در خرداد ماه امسال، با متوسط ۱۳۵ مسافر در هر پرواز، بیشترین تراکم مسافری را در بین فرودگاه‌های کشور داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: در خردادماه امسال بیش از هزار و ١۴۵ پرواز خارجی در فرودگاهبیشترین تراکم مسافری در کشور متعلق به فرودگاه مشهد است مشهد تردد داشته اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ٣٢ درصد افزایش دارد.
 
محمود امانی افزود: هم اینک ۲۰ شرکت هواپیمایی به ۲۸ مقصد داخلی و ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی، به ۱۷ مقصد خارجی از فرودگاه مشهد پرواز دارند.
 
وی گفت: در راستای رویکرد جذب بیشتر زائران حرم رضوی با همراهی نهاد‌های مرتبط با صنایع هوایی، شاهد افزایش مسیر پروازی به شهر مشهد هستیم به‌گونه‌ای که اکنون بیشترین پرواز کشور بعد از تهران به مشهد انجام می‌شود.
 
مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: افزایش ورود زائران رضوی یکی از رویکرد‌های دائمی در دستور کار فرودگاه‌های استان است و با توجه به این که فرودگاه مشهد دروازه ورودی گردشگران خارجی و زائران رضوی محسوب می‌شود، شاهد اقداماتی نظیر ارائه خدمات فرودگاهی در سطح بسیار بالا به مسافران هستیم که این خدمات در جذب گردشگر و ماندگاری آن‌ها تاثیر خوبی دارد.
 
امانی افزود: تسهیل تردد هوایی زائران خارجی به مقصد مشهد از طریق توسعه شبکه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد نیز مورد تاکید است.
 
وی ادامه داد: با توجه به تأثیر گردشگری بر افزایش میزان اشتغال و درآمد‌های ارزی، رونق صنایع داخلی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی، یکی از رویکرد‌های اصلی فرودگاه مشهد کمک به این صنعت برای رشد اقتصاد گردشگری و زیارت است.
 
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.