شناسهٔ خبر: 61111459 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دام کلاهبرداران سایبری برای کنکوری‌ها

مسئول پلیس فتا استان یزد نسبت به تبلیغات فروش سوالات کنکور در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: چند سالی است که در فضای مجازی با نزدیک شدن به زمان کنکور آگهی‌ها فروش سوالات کنکور از سوی مجرمان سایبری انتشار یافته است.دام کلاهبرداران سایبری برای کنکوری‌ها

وی افزود: کلاهبرداران با این ترفند، خریداران را به به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اطلاعات بانکی آن‌ها را سرقت کرده و حساب بانکی شان را خالی می‌کنند و یا بعد از دریافت وجه خرید، دیگر پاسخگوی خریدار نبوده و یا سوالات دوره‌های گذشته را ارسال می‌کنند. 

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. 

ابوالحسینی به داوطلبان کنکور توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورده و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. 

وی اظهار داشت: داوطلبان و والدین آن‌ها باید در مورد عضویت در برخی کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند و عضویت و همکاری با برخی از این کانال‌ها و گروه‌ها که به دنبال برنامه‌ریزی برای تقلب و تخلف در آزمون‌ها هستند، به محرومیت از آزمون می‌انجامد.