شناسهٔ خبر: 60960163 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۵۵ گروه دامپزشکی کردستان برای نظارت بر ذبح دام

۵۵ گروه دامپزشکی در استان کردستان برای نظارت بر ذبح دام قربانی، آماده ارائه خدمات هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اعلام این مطلب گفت: در آستانه عید سعید قربان، از مردم استان کردستان درخواست داریم، به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های قربانی و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام از خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان این اداره کل بهره‌گیری کنند.فعالیت ۵۵ گروه دامپزشکی کردستان برای نظارت بر ذبح دام
ورمقانی افزود: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو را به همراه دارد.
وی گفت: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل خودداری شده و دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه ارجاع داده شود و لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه، همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی اماکن مذهبی را دارند توصیه کرد، دریافت نذورات، به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه باشد.
ورمقانی افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده کلیه خدمات در کشتارگاه دام شامل ذبح دام، نگهداری و حمل و نقل لاشه‌ها رایگان می‌باشد.
وی گفت:
شماره تماس اداره‌کل دامپزشکی کردستان برای ارائه مشاوره به مردم ۳۳۴۶۱۰۰۴ است.

 

<div id="video-display-embed-code_9816979"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3896036/9816979?width=400&height=300"></script></div>