شناسهٔ خبر: 60417384 - سرویس فرهنگی
منبع: بهار | لینک خبر

این فیلم گیشه سینما را تکان داد

صاحب‌خبر -
گروه فرهنگی: کمدی «فسیل» با فروش شب گذشته موفق شد از گیشه ۱۵۰ میلیارد تومانی گذشته و تعداد مخاطبان خود را از کمدی «مطرب» عبور دهد.با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی شب گذشته فسیل، این کمدی موفق شد تا گیشه خود را از ۱۵۰ میلیارد تومان بگذراند و علاوه بر رسیدن به این قله، تعداد مخاطبان خود را از تماشاگران مطرب عبور دهد.

تعداد مخاطبان فسیل درحالی از مرز ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر فراتر رفته که این فیلم توانست با فروش شب گذشته، تعداد تماشاگران خود را از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مطرب عبور دهد.فسیل برای رسیدن به گیشه ۲۰۰ میلیاردی، به متوسط روزانه ۱۸ هزار مخاطب نیاز دارد که این آمار، نشان می‌دهد باید منتظر افتخارآفرینی‌های بیشتری از این کمدی باشیمبا این آمار، فسیل تنها یک قدم تا رسیدن به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم یک دهه اخیر سینمای ایران فاصله دارد. این گام البته برای فسیل، کمی بلند است چرا که این فیلم باید در فاصله ۵۰ روز دیگری که به روی پرده است، رکورد ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار نفری هزارپا را پشت سر بگذارد.

فسیل برای رسیدن به این قله، به حدود ۹۰۰ هزار مخاطب نیاز دارد که اگر این تعداد مخاطب در فاصله ۵۰ روز آینده محقق شود، با در نظر گرفتن فیمت بلیت، این فیلم علاوه بر اینکه رکورد هزارپا را خواهد شکست بلکه می‌تواند گیشه خود را به ۲۰۰ میلیارد تومان برساند که می‌تواند رکوردهای جذابی را برای این کمدی موزیکال به همراه داشته باشد.

فسیل تا امروز، ۵۵ هزار و ۸۰۰ سانس نمایش داشته است و همچنان با فاصله، از دیگر فیلم‌های روی پرده بهتر می‌فروشد. شهر هرت با بازی پژمان جمشیدی، شاید مهم‌ترین رقیب این فیلم باشد که از روز ۱۷ خرداد به روی پرده خواهد رفت و احتمالا فروش این فیلم را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد. جالب آن‌که شهر هرت را نیز کریم امینی که هم‌اکنون فسیل را در مقام کارگردان به روی پرده دارد، ساخته است.

با این حال، فرصت ۵۰ روزه برای فسیل، زمان بسیار خوبی است که بتواند مخاطبان خود را تا رسیدن به یک رکوردشکنی تاریخی، افزایش دهد. بر روی کاغذ، این افتخارآفرینی، کاملا قابل دسترس است چرا که اولا ۵۰ روز آینده، یک زمان طلایی برای سینماها است که به‌واسطه در پیش داشتن اعیاد و البته فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، سینماها همواره با افزایش مخاطب مواجه بوده‌اند و ثانیا، فسیل برای رسیدن به گیشه ۲۰۰ میلیاردی، به متوسط روزانه ۱۸ هزار مخاطب نیاز دارد که این آمار، نشان می‌دهد باید منتظر افتخارآفرینی‌های بیشتری از این کمدی باشیم.