شناسهٔ خبر: 60392048 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی|

طراحی سؤالات آزمون‌ها به دست فرهیختگان نظام علمی کشور / صادرات ۷۰ میلیون دلاری داروی ایرانی در بازار جهانی

در هفته گذشته اخبار بسیاری در حوزه آموزشی و فناوری منتشر شد که برای دانشجویان حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته گذشته اخبار فراوانی از جنس آموزش و فناوری در دانشگاه‌ها منتشر شد که برای دانشجویان حائز اهمیت بود. برای مرور برخی از این اخبار با ما همراه باشید.

 

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد

نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی (ویژه استعداد‌های درخشان) سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد داوطلبان می‌توانند برای دیدن نتایج اولیه دعوت به مصاحبه دوره بدون آزمون دکتری تخصصی (ویژه استعداد‌های درخشان) سال ۱۴۰۲دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند.

 

آزمون زبان انگلیسی GRE هفتم خرداد برگزار می‌شود

آزمون زبان انگلیسی GRE (SUBJECT) روز یکشنبه هفتم خرداد ۱۴۰۲ در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

 

 

دعوت از فرهیختگان نظام علمی و آموزشی کشور برای طراحی سؤالات آزمون‌ها

عبدالرسول پورعباس با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان سنجش در مسیر توسعه آزمون‌های استاندارد و شیوه‌های نوین برگزاری الکترونیک و هوشمند، گفت: در مرحله نخست در نظر است تا برای آزمون‌های سراسری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور و همچنین معلمان و دبیران وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور برای طراحی سؤالات با رعایت استاندارد‌های لازم استفاده شود.

 

همکاری معاونت علمی با شرکت‌های نفتی برای کسب دانش فنی حفر نوین چاه‌ها

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، موافقت‎نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران در زمینه کسب فناوری‌های حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی‌سازی تجهیز حفاری هدایت‌پذیر دورانی امضا شد.

این موافقت‌نامه در بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی به امضای روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری و محسن خجسته‌مهر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هدف «ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی» و «کاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری با بهره‌مندی از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری رسید.

 

طراحی سؤالات آزمون‌ها به دست فرهیختگان نظام علمی کشور / صادرات ۷۰ میلیون دلاری داروی ایرانی در بازار جهانی

 

بازار اندونزی میزبان توانمندی‌های ایران در حوزه «زیست‌فناوری»

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، در جریان بازدید از مراکز نوآوری و زیست‌فناوری اندونزی، از ارائه ظرفیت‌های ایران در این حوزه فناورانه گفت و ادامه داد: ایران با در اختیار داشتن طیف گسترده‌ای از دانش، فناوری و توانمندی ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات و تجهیزات آزمایشگاهی حوزه زیست‌فناوری، زنجیره کامل ارزش زیست‌فناوری را در اختیار دارد؛ ظرفیتی که با توجه به تمایل و توانمندی اندونزی در این حوزه، محور و مبدأ تعاملات گسترده فناورانه بین دو کشور باشد.

 

حضور صنعت داروی ایران در بازار‌های جهانی با صادرات ۷۰ میلیون دلاری

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، در ادامه سفر به کشور اندونزی و در فروم تجهیزات پزشکی این کشور که با حضور رئیس آژانس بین المللی علمی و تحقیقاتی اندونزی، جمعی از مدیران و فعالان حوزه سلامت دو کشور، از ظرفیت‌های زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان ایران برای همکاری‌های بین‌المللی در حوزه سلامت گفت.

دهقانی، در ادامه سفر به اندونزی با اشاره به ظرفیت بازار‌های بین‌المللی برای تعاملات دانش‌بنیان در حوزه سلامت، همراهی تاریخی دو کشور را محوری برای ادامه همکاری‌ها دانست و افزود: اشتراکات گسترده فرهنگی بین دو کشور وجود دارد که ظرفیت بالقوه بسیار گسترده‌ای برای همکاری بین دو کشور در حوزه سلامت و دارو را فراهم می‌کند. لازم است بخش خصوصی به این مسئله ورود داشته و با شناسایی نیازها، با همکاری دو جانبه، در مسیر رفع این نیاز‌ها گام بردارند