شناسهٔ خبر: 60279277 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشاکاری بیش از ۱۷ هزار هکتار از شالیزار‌های ساری

بیش از ۱۷ هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان ساری تاکنون نشاکاری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: بیش از ۱۷ هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان ساری تاکنون نشاکاری شد.


سید اسماعیل علوی افزود: از این میزان کشت برنج در ۱۴ هزار و ۳۸۰ هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه و دو هزار و ۶۳۹ هکتار به روش سنتی انجام شد.


وی با اشاره به شخم و شیار اولیه ۲۰ هزار و ۷۸۵ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان ساری، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۱۵ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خزانه‌گیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۰۶ قطعه آببندان است، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری شد.

این مسوول با اشاره به اینکه ۲۵ بانک نشا برنج در شهرستان ساری فعالیت دارند، تصریح کرد: تاکنون ارقام محلی برنج در ۱۵ هزار و ۹۹۴ هکتار و ارقام پرمحصول در یک هزار و ۲۵ هکتار نشاکاری شد.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۶۹ هکتار اراضی شالیزاری ساری بیمه شدند، افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن بذر گواهی شده توزیع و مصرف شد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان ساری دارای ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار اراضی شالیزاری است، گفت: بیش از ۱۷ هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان تاکنون نشاکاری شد.