شناسهٔ خبر: 60275317 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاثیر معدل در کنکور امسال

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی به میزان ۴۰ درصد و برای رشته‌های هنر و زبان به میزان ۲۶ درصد قطعی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان، تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی به میزان ۴۰ درصد و برای رشته‌های هنر و زبان به میزان ۲۶ درصد قطعی است و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم، از فردا در ۲۱۷ حوزه امتحانی در استان آغاز میشود

تاثیر معدل در کنکور امسال مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از برپایی امتحانات نهایی آموزش و پرورش در ۲۱۷ حوزه امتحانی در استان از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خرداد ماه با حضور ۳۳ هزار و ۴۹۳ دانش آموز خبرداد.

رضا رضایی بر ایجاد تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات نهایی در استان تاکید کرد و افزود: خوشبختانه شورای تأمین، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی همکاری بسیار خوبی در این زمینه دارند.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن جوانب امنیتی، امتحانات نهایی تصریح کرد: در هر شهرستان شناسایی ضعف‌های برپایی امتحانات نهایی که در کنکور نقش مهمی دارد حائز اهمیت است.

رضایی با بیان اینکه تصحیح اوراق بصورت ملی است و توجیه منطقی و فکری دانش آموزان در خصوص کیفیت برپایی آزمون کمک می‌کند افزود: آگاه سازی خانواده‌ها در این امتحانات باید با ورود معلمان انجام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی به میزان ۴۰ درصد و برای رشته‌های هنر و زبان به میزان ۲۶ درصد قطعی است و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. رضا رضایی اظهار داشت: اگر دانش آموزی بنا به دلایلی در کنکور موفق به کسب امتیاز حداقلی نشود با کسب معدل خوب در امتحانات خرداد ماه، ۴۰ درصد نمره قبولی کنکور را از آن خود می‌کند.

 

 

                            اعلام زمان     ثبت نام دانش اموزان در مدارس  استان

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان کرمان گفت : ثبت نام دانش آموزان ورودی (پایه های اول ابتدایی و هفتم و دهم) به صورت حضوری و دانش آموزان میان پایه به صورت غیرحضوری و توسط مدیر مدرسه انجام می شود

. فیروزی در ادامه زمان ثبت نام دانش آموزان در پایه اول ابتدایی را از نهم خرداد ماه، دانش آموزان پایه هفتم را یکم تیرماه و دانش آموزان پایه دهم را بعد از انجام فرایند هدایت تحصیلی اعلام کرد و افزود: پایان ثبت نام دانش آموزان ۳۱ مرداد ماه می باشد که البته این مدت برای دانش آموزان عشایری و مدارس غیر دولتی به دلیل ملاحظات خاص آنان تا پایان شهریور ماه قابل تمدید خواهد بود

. دبیر ستاد ثبت نام دانش آموزان استان کرمان افزود :  با استناد به ماده ۱۳۳ آیین نامه اجرایی مدارس در مدارس دولتی اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش آموزی، هزینه کتب درسی و یا لباس کار در هنرستان ها توسط مدیران مدارس ممنوع می باشد اما دریافت کمک های داوطلبانه مردمی خارج از فصل ثبت نام بلامانع می باشد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت :در فرایند نظر سنجی الکترونیکی ثبت نام دانش آموزان از طریق "کیو آر کد های" نصب شده در مدارس، در صورت هرگونه پیشنهاد یا شکایت با شماره (۳۲۲۶۵۷۶۱)تماس بگیرند و یا در سامانه www.shekayat.medu.ir ثبت شکایت نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی و پاسخ داده شود.