شناسهٔ خبر: 60208207 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح ۲۶۶ طرح مخابراتی استان سمنان در روز جهانی مخابرات

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: ۶۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در قالب ۲۶۶ طرح مخابراتی در سراسر استان، به مناسبت ۲۷ اردیبهشت، روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، اجرا شد.

صاحب‌خبر -

مجید دارایی ۲۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران و در آستانه روز مخابرات اظهار کرد: موضوع برگزیده امسال اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، شعار «توانمندسازی کشورهای کمتر توسعه یافته از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات» است و مخابرات منطقه سمنان نیز همگام با شرکت مخابرات ایران، برنامه‌های خود را بر روی این موضوع متمرکز و می‌کوشد با ارائه خدمات ارتباطی و مخابراتی مطلوب و گسترده در جهت تحقق این شعار گام بردارد.

وی تصریح کرد: اجرای کابل‌کشی فیبرنوری، توسعه شبکه FTTH، ارائه خدمات مخابراتی بر بستر بی‌سیم، بهبود پوشش تلفن همراه برای روستاها و جاده‌های فاقد پوشش شبکه همراه اول، نصب و راه‌اندازی فناوری نسل‌های سوم و چهارم اینترنت همراه، ایجاد مراکز تلفن جدید و نوسازی و بهسازی سیستم‌های برق، از جمله طرح‌های قابل افتتاح مخابرات منطقه سمنان در هفته مخابرات و ارتباطات امسال است.

مدیر مخابرات منطقه سمنان افزود: ۳۰ طرح در بخش فیبرنوری، ۲۵ طرح در بخش دیتا و سیستم‌های انتقال، ۲۱ طرح در بخش ساختمان، پاور و تأسیسات، ۲ طرح در بخش سوئیچ، ۱۷۵ طرح در بخش همراه اول شامل سایت جدید، ارتقاء فناوری و در بخش USO همراه اول و ۱۳ طرح آماده بهره‌برداری است.

دارایی تصریح کرد: در طول یکسال اخیر، با سرمایه‌گذاری زیاد، پروژه‌های ارتباطی متعددی در سراسر استان سمنان بهره‌برداری شد که عمده آنها در زمینه توسعه طرح‌های فیبرنوری و FTTH بود و این امر همچنان ادامه دارد.

مدیر مخابرات منطقه سمنان، خدمات‌دهی ارتباطی متوازن در سراسر استان سمنان و حمایت از مناطق کمتر توسعه‌یافته، بهینه‌سازی شبکه‌ تلفن ثابت، همراه و دیتا، افزایش ظرفیت و تعداد خانوارهای متصل به شبکه مخابراتی، ارائه و ارتقاء فناوری‌های نوین و همگام بودن با سرعت پیشرفت فناوری، تخصیص هوشمند منابع، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلب رضایت مشترکان در ارائه خدمات مطلوب و پایدارتر به آنها را از جمله اهداف اجرای پروژه‌های مخابراتی عنوان کرد.

استان سمنان در شاخص توسعه متوازن ارتباطات، بعد از پایتخت کشور، در رتبه دوم قرار دارد و این ظرفیتی ارزشمند برای معرفی سمنان به عنوان قطب فناوری کشور است.

ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان ۱۲۰ درصد است و به بیانی دیگر، هر یک نفر از جمعیت استان سمنان، یک و ۲ دهم سیمکارت تلفن همراه دارد
انتهای پیام