شناسهٔ خبر: 60094682 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

کشته شدن یک شهروند روس در حملات رژیم صهیونیستی به غزه

دفتر نمایندگی روسیه در فلسطین اعلام کرد که یک شهروند روسی در حملات بامداد سه شنبه (امروز) رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جانش را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های روسیه رسما اعلام کردند که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، یکی از اتباع این کشور به همراه همسر و پسرش کشته شدند.

در شرایطی که دور تازه تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان خبرساز شده است، دفتر نمایندگی روسیه در رام الله فلسطین اعلام کرد که یک شهروند روس در این حمله کشته شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: «نمایندگی فدراسیون روسیه در فلسطین با تاسف کشته شدن شهروند روسیه (به نام) دی.حسوان را در نتیجه حمله سلسله حملات هوایی ارتش اسرائیل به نوار غزه تایید می‌کند».

بنا بر اعلام این دفتر، همسر این شهروند روسیه و پسرشان هم در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی جانشان را از دست دادند و دو فرزند دیگر آنها یتیم شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه، امروز (سه‌شنبه)، درباره تعداد شهدا و مجروحان حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در این حمله ۱۳ فلسطینی به شهادت رسیده‌ و بیش از ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شده‌اند. همزمان با این گزارش، شبکه «المیادین» خبر داد که پیکر سه عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی در میان شهدا وجود داشته است.

شبکه «الجزیره»، امروز، گزارش داد که رژیم صهیونیستی در این حمله افزون بر سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی، همسران و تعدادی از کودکان آن‌ها را به شهادت رسانده است.

طبق اعلام جهاد اسلامی، «جهاد الغنام» دبیر شورای نظامی «سرایا القدس»، «خلیل البهتینی» فرمانده منطقه شمال و «طارق محمد عزالدین» یکی از فرماندهان عملیات نظامی در کرانه باختری در این حمله به شهادت رسیده‌اند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان این جنبش تاکید کرد: ترور رهبران ما با یک عملیات خائنانه امنیت را برای رژیم اشغالگر به ارمغان نخواهد آورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت، به تنهایی نحوه پاسخ دردناک به دشمن خیانتکار را تعیین می‌کند، افزود: ترور رهبران ما، مقاومت بیشتری را به همراه خواهد داشت؛ دشمن در برآوردهای خود اشتباه کرد و تاوان جنایتش را خواهد داد.

پایان پیام/م