شناسهٔ خبر: 59793401 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نهاد دولتی حوزه سایبری ایرلند:

تیک تاک را از دستگاه‌های کاری حذف کنید

نهاد دولتی مسئول مشاوره به دولت ایرلند در حوزه امنیت سایبری کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی را توصیه به عدم استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های رسمی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، نهاد دولتی مسئول مشاوره به دولت ایرلند در حوزه امنیت سایبری توصیه کرد که کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی از تیک تاک در دستگاه‌های رسمی استفاده نکنند.

تعدادی از کشور‌های غربی از جمله انگلیس، آمریکا و سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، تیک تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرده‌اند. دو موسسه بزرگ سیاست گذاری اتحادیه اروپا هم ماه قبل این شبکه اجتماعی را ممنوع کردند.

تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، به دلیل نگرانی از اینکه دولت چین می‌تواند از این برنامه برای جمع آوری داده‌های کاربران یا پیشبرد منافع خود استفاده کند، تحت نظارت دولت‌ها و تنظیم کننده‌ها قرار دارد.

رئیس مرکز ملی امنیت سایبری ایرلند گفت: تیک تاک از نظر میزان داده‌های کاربر که جمع‌آوری می‌کند، اگر نگوییم در بالاترین سطح قرار دارد، اما با توجه به ماهیت قانون جمع‌آوری اطلاعات چین، خطر ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که سیاستمداران نتوانند از این برنامه در دستگاه‌های خصوصی خود استفاده کنند و در موارد استثنایی که نیاز تجاری وجود دارد، مانند دفتر مطبوعات، می‌توان از آن در دستگاه‌های رسمی استفاده کرد.

تیک تاک تعدادی از عملیات امنیتی اروپایی خود را از دوبلین اجرا می‌کند، از جمله حریم خصوصی و حفاظت از داده ها. این شبکه اجتماعی ماه گذشته اعلام کرد که دومین مرکز داده را در ایرلند افتتاح خواهد کرد و انتقال داده به خارج از اتحادیه اروپا را کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/