شناسهٔ خبر: 59619088 - سرویس استانی
منبع: دانشجو | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت کشت و صنعت مغان

دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه محقق اردبیلی و شرکت کشت و صنعت مغان منعقد شد.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها به منظور رفع نیاز‌های استان و کشور است، گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای حدود ۳ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۹۷۰ نفر دانشجوی دکتری است و اخیرا نیز اقدام به جذب ۳۸۰ نفر دانشجوی خارجی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی کرده‌ایم.

چمنی با بیان اینکه از رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای برطرف کردن نیاز‌های استان استفاده می‌کنیم، افزود: تلاش ما بر این است تا پژوهش آموزش محور، آموزش پژوهش محور و پژوهش نیازمحور در دانشگاه محقق اردبیلی نهادینه شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وجود حلقه مفقوده میان مراکز تولیدی و دانشگاهی در کشور، اظهار امیدواری کرد: با کمک و همراهی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این حلقه مفقوده در استان اردبیل به هم وصل شود تا شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بتواند برای ارتقای خود از امکانات و ظرفیت‌های نیروی متخصص دانشگاهی استفاده کند.

قاسم محمدی، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از مراکز علمی مهم در تولید علم، فناوری و انجام پژوهش‌های کاربردی در کشور بوده و یکی از افتخارات جغرافیای علمی و دانشگاهی کشور است.

محمدی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مختلف شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، افزود: همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری با مشارکت دانشگاه‌های تهران و محقق اردبیلی اردیبهشت ماه سال‌جاری در این شرکت برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی ۲ سال گذشته در این شرکت را چشمگیر عنوان کرد و گفت: در حال طراحی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه برای فروش محصولات این شرکت در سطح منطقه و سایر کشور‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات و پژوهش‌های این شرکت با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد، افزود: راه‌اندازی میز مشترک میان این شرکت و دانشگاه محقق اردبیلی در رشد و توسعه این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

جبرائیل رزمجو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز گفت: مدیریت جهادی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فرصت همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و این شرکت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۵ پژوهشگر یک درصد برتر جهانی و ۱۷ پژوهشگر ۲ درصد برتر جهانی بوده و دارای جایگاه تاثیرگذاری در سطح کشور و دنیا است، افزود: یکی از رویکرد‌های مهم دانشگاه محقق اردبیلی جذب پژوهشگران پسادکتری و حمایت از پژوهش‌های تقاضامحور است.

رزمجو با اشاره به قانون جهش تولید، تصریح کرد: در همین راستا بخش تحقیق و توسعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با همکاری دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.