شناسهٔ خبر: 59092284 - سرویس فرهنگی
منبع: برنا | لینک خبر

تشویق نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد یکی از کارهای مهم دولت سیزدهم است

وحید یامین‌پور در جشنواره ملی جوانان ایران زمین و آیین تجلیل از جوانان برجسته استان تهران گفت: یکی از کارهای دولت تشویق نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ وحید یامین‌پور در جشنواره ملی جوانان ایران زمین و آیین تجلیل از جوانان برجسته استان تهران،گفت: جوانان دارای اراده عمیق، شکست‌ها را خسران نمی‌دانند و از آن به عنوان تجربه استفاده می‌کنند و هر تجربه را به عنوان یک کار مفید برای خود می‌دانند.

وی افزود: شورای عالی جوانان به عنوان بالاترین نهاد سیاسی حوزه جوانان با عضویت هشت وزارتخانه و دستگاه‌های مرتبط با آن فعالیت دارد و با اینکه جلسات این شورا حدود ۱۰ سال تشکیل نشده بود، اما در دولت سیزدهم تاکنون سه بار تشکیل جلسه داده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و موضوعات در ارتباط با حوزه جوانان باید در دبیرخانه این شورا آماده و پس از مصوب شدن به سمت باز شدن گره از مشکلات پیش برود، اظهار داشت: این دبیرخانه تاکنون در حوزه ازدواج بیشترین سهم مصوبه را داشته است. همچنین در حوزه مباحث هویتی و فرهنگی، اوقات فراغت، ساختارها و نهادهای مرتبط با حوزه جوانان در این سه جلسه، مصوباتی داشته‌ایم.

معاون وزیر ورزش با بیان اینکه مسائل جوانان مساله کل دولت است، افزود: مساله مسکن، شغل، ازدواج، و نیز مباحث فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی، رسانه ها و فضای مجازی همه مربوط به جوانان است، بنابراین کابینه مشغول مباحث جوانان است و پیگیری این مباحث از یک نهاد، بی‌معنی است.

یامین پور در خصوص گفت وگوی با وزیر اقتصاد درباره مباحث مربوط به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: بنیاد نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری مسئول حوزه نخبگان هستند و حمایت‌های زیادی برای این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از کارهای دولت تشویق نیروهای مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است که در زمینه مسایل جوانان فعالیت دارند و با وجود توانمندی دولت، بسیاری از حرکت‌ها نیازمند حمایت های مردمی به خصوص در مباحث فرهنگی و اجتماعی است.

وی گفت: تجلیل از فعالان در راستای تشکیل خانواده و فرزندآوری نشان از اهمیت کار ارزشمند و اثربخش آنان در راستای کمک به دولت است.

معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره جوان نیز اظهار داشت: تفاوت جوان و غیرجوان این است که جوان برای جهش، فکر و محاسبه ندارد و این موضوع نشان از شجاعت آنان دارد اما این ویژگی به دلیل محافظه‌کاری افراد با گذشت زمان در انسان زایل می‌شود.

وی ادامه داد: این تجربه برای برداشتن گام‌های بزرگ‌تر است و امیدوارم جوانان با برداشتن قدم‌های بلند و تاثیرگذار، زندگی خود را پیش برده و از این دوره عبور کنند

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف