به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هادی اصلان زاده با بیان اینکه این وزارتخانه به دنبال این است که از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات و چالشهای پیش رو در کمترین زمان استفاده کند، افزود: انگیزه نخبگان و فرصت حضور آنها در دستگاههای اجرایی موجب ارتقای ساختار از نظر منابع انسانی خواهد شد که باید به پویایی نخبگان توجه ویژهای شود.
وی با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری درباره نخبگان افزود: ایشان فرمودند که هم مسئولان باید به وظایف خود درباره نخبگان عمل کنند، هم جوان نخبه باید در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کند و ضمن مبارزه با موانع و پذیرش برخی سختیهای گاه اجتنابناپذیر، اجازه ندهد نامهربانیهایی که در برخی دستگاهها به نخبگان میشود، او را از ادامه راه و تلاش و احساس مسئولیت باز دارد.
آقای اصلان زاده تصریح کرد: وزارت ارتباطات در عین حالی که توفیقات بسیاری در حوزههای مختلف مانند شبکه ملی اطلاعات، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و صنعت فضایی داشته ولی با چالشهایی نیز مواجه است و به عنوان یکی از دستگاههای اجرایی به دنبال این است تا از ظرفیت نخبگانی استفاده کند تا چالشها را در کمترین فرصت حل کند.
معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزیر ارتباطات به برنامه این معاونت برای ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت نخبگان اشاره کرد و گفت: انگیزه نخبگان و فرصت حضور آنها در دستگاههای اجرایی موجب ارتقای ساختار از نظر منابع انسانی خواهد شد که باید به پویایی نخبگان توجه ویژهای شود.
وی به امید مجموعه دولت به نخبگان برای حل مشکلات و مسائل دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: همین طور که نگاه مردم در جامعه به نخبگان و نظرات آنهاست، در دستگاههای اجرایی نیز به همین صورت است و بقیه کارکنان، نخبگان را الگوی خود قرار میدهند و به همین علت انتظارات از نخبگان در دستگاههای اجرایی بالاست.
اصلان زاده با اشاره به مراحل دوره آموزشی و نحوه جذب نخبگان در وزارت ارتباطات، افزود: امیدوارم در ارزیابی ها، نخبگان به مسائل موجود بیشتر توجه داشته باشند و انتخابشان مسئله محور باشد.
بهرهگیری از ظرفیت نخبگانی برای حل چالشها در کمترین زمان
معاون وزیر ارتباطات گفت: این وزارتخانه از نخستین دستگاههای اجرایی است که برای جذب نخبگان اقدام کرده است و این نشان از عزم راسخ وزارت ارتباطات در جذب نخبگان دارد.
صاحبخبر -
∎