شناسهٔ خبر: 58995072 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایستنا | لینک خبر

ضرب‌الاجل کاخ سفید برای حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از گوشی‌های فدرال

صاحب‌خبر -

ICTna.ir: کاخ سفید امروز به تمامی سازمان‌های دولتی ۳۰ روز مهلت داد تا اپلیکیشن چینی تیک‌تاک را از روی گوشی‌ها و سیستم‌های فدرال پاک کنند.

Screen Shot 1401-12-09 at 10.24.41.png

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شالاندا یونگ، ٖمدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید در این باره به رویترز گفت: در تلاش برای ایمن نگه داشتن داده‌های ایالات متحده، همه آژانس‌ها و سازمان‌های فدرال باید اپلیکیشن تیک‌تاک را از تلفن‌ها و سیستم‌ها حذف کرده و دسترسی به این اپلیکیشن از طریق ترافیک اینترنت منع شود.

قانون اعمال این محدودیت اواخر سال گذشته از سوی کنگره وضع شد و تصمیم و اقدامات مشابهی نیز پیش از این از سوی کانادا، اتحادیه اروپا، تایوان و بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا صورت گرفته بود.

محدود کردن دستگاه‌های فدرال از نصب این اپلیکیشن بخش ناچیزی از کاربران تیک‌تاک در آمریکا را شامل می‌شود. این درحالی است که نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا درمورد چین پس از حرکت بالون چینی بر فراز آمریکا تشدید شد.

شرکت بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک پیش از این گفته است: نگرانی‌ها درباره این اپلیکیشن ویدیویی با اانتشار طلاعات نادرست افزایش یافته است و استفاده از این اپلیکیشن برای اقدامات جاسوسی علیه آمریکایی‌ها را رد کرده است.

این دستور کاخ سفید، استفاده فردی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی از اپلیکیشن تیک‌تاک را تحت تاثیر قرار نخواهد داد و صرفا شامل دستگاه‌ها و گوشی‌های سازمانی و فدرال است.