شناسهٔ خبر: 58971715 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تبیین حماسه ۷ اسفند مردم شیرگاه مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران : تبیین حماسه هفتم اسفند مردم شیرگاه، در دفاع از انقلاب اسلامی ضروری است و کتابی در روایت این حماسه رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار «عبدالله ملکی» شب گذشته در یادواره ۱۱۲ شهید والامقام شهرستان سوادکوه شمالی و گرامیداشت حماسه ۷ اسفند سال ۱۳۶۰ مردم ولایتمدار شیرگاه  در مسجد جامع این شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای حماسه ۷ اسفند اظهار داشت: شما مردم بصیری هستید که در طول عمر انقلاب در مقابل همه نوع جنگ دشمن،از هشت سال دفاع مقدس تا جنگ شناختی، جنگ ترکیبی امروز ایستادگی کردید.

وی افزود: دشمنان آمدند تا جمهوری اسلامی را بگیرند، اما مردم با وحدت و همدلی با تفکر بسیجی و پیروی خط امام توانستند نظام اسلامی را حفظ کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه مردم در فتنه‌ها مقاومت کردند، ادامه داد: مردم سوادکوه در جنگ جنگل حماسه آفریدند و باید این رشادت‌ها به نسل جوان منتقل شود.

این مسئول به نقش مردم در صحنه‌های مختلف نظام اشاره کرد و با بیان اینکه مردم شیرگاه برای همیشه طومار گروهک ضد انقلاب را درهم پیچیدند، مقاومت را رمز اصلی پیروزی مردم عنوان کرد.

وی به نقش مردم مازندران، جهاد سازندگی و مسئولان وقت استان در بازسازی سوسنگرد اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳ هزار نیروی کار مازندرانی ظرف ۱۹ ماه بیش از ۲ هزار واحد مسکونی و اداری را با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در این شهر ساختند.

این مسئول با اظهار اینکه مردم آمل در مقابله با ضدانقلاب حماسه‌ها آفریدند، افزود: با موضوع جنگ جنگل کتاب کم نوشته شد و باید این حماسه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

سردار ملکی با بیان اینکه همه نیرو‌های آن‌ها آموزش دیده بودند، ولی در محاسباتشان همیشه اشتباه می‌کنند، ابراز داشت: حضور مردم همیشه کارساز بود و این حضور باید در سینه تاریخ ثبت شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: باید شیرگاه باید یکی از دروازه‌های مقاومت اعلام شود و این حضور مردم به هم وطنان‌مان معرفی شود.

وی از رونمایی کتاب حماسه ۷ اسفند مردم شیرگاه در مقابله با ضد انقلاب درسال آینده خبر داد.

در پایان این مراسم از خانواده‌های حماسه ۷ اسفند مردم شیرگاه «داودیان» و «دوستعلی زاده» تجلیل شد.

یادآور می شود، پس از واقعه ششم بهمن آمل و ناکامی منافقان ومزدوران بیگانه در هفتم اسفندماه سال ۶۰ عده‌ای ضد انقلاب به شیرگاه حمله کردند و قصد تصرف شهر را داشتند که با مقاومت مردم و تقدیم شهید و مجروح، حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب ثبت شده است.

حماسه مردم شیرگاه نیز همانند حماسه مردم آمل ماندگار است و نمونه‌ای از ایثارگری‌های مردم استان در دفاع از آرمان‌های انقلاب است.

هفت اسفند سال ۶۰ منافقان به پایگاه بسیج مسجد شیرگاه حمله کرده بودند که با مقاومت مردمی عقب‌نشینی کردند و شهید خسرو داودیان و شهید قربان علی دوست علی‌زاده در حماسه هفت اسفند شیرگاه به شهادت رسیدند و چند نفر دیگر از بسیجیان مجروح شدند.