شناسهٔ خبر: 58552410 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

بیشترین بارش استان خراسان جنوبی در مود ثبت شد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در شهر مود شهرستان سربیشه با ۲۳ میلیمتر باران و ۱۲ سانتیمتر برف ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین به ترتیب ایستگاه کریمو سرایان با ۲۱ میلیمتر، فتح‌آباد فردوس و خضری با ۲۰ میلیمتر، جنوب بیرجند با ۱۹ میلیمتر، چاه طالب و خنگ با ۱۸ میلیمتر، رقه، ایستگاه فرودگاهی بیرجند، سرند فردوس، محمدآباد پسکوه و اسفزار با ۱۷ میلیمتر و ایستگاه قاین با ۱۶ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را ثبت کردند.

وی با اشاره به میزان بارندگی در مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: در این مدت ایستگاه فرودگاهی بیرجند ۱۷ میلیمتر و در ایستگاه جنوب بیرجند ۱۹ میلیمتر، قاین ۱۶ میلیمتر، اسدیه هفت میلیمتر، سربیشه پنج میلیمتر، فردوس ۱۰ میلیمتر، طبس هفت میلیمتر، سرایان ۹ میلیمتر، حاجی‌آباد زیرکوه ۱۱ میلیمتر، خوسف ۱۰ میلیمتر و بشرویه ۹ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در استان کماکان گاهی وزش تندباد موقتی همراه با رگبار باران و گاهی با رعد و برق ادامه دارد و پیش‌بینی بارندگی‌ها برای امروز و فردا در نیمه شرقی استان محتمل است.

وی افزود: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در ارتفاعات و گذرگاه‌های کوهستانی بارش برف و تشکیل مه هم پیش‌بینی می‌شود.

نخعی بیان کرد: به لحاظ دمایی تا جمعه تغییرات محسوسی نداریم اما از شنبه هوا سردتر می‌شود، برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش‌ها به طور پراکنده در نیمه شرقی استان ادامه دارد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیرجند، سربیشه، قاین و فردوس با حداقل دمای یک درجه سلسیوس سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۴ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دمایی در بیرجند بین یک و ۱۸ درجه به ثبت رسید.

پایان پیام/۳۶۳۵