شناسهٔ خبر: 58307745 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر همایش «بومی سازی کاتالیست»:

صادرات کاتالیست های ایرانی/در شرایط قطعی منابع انرژی دانش بنیان ها حمایت شوند

تهران - ایرنا - دبیر همایش دوسالانه «بومی‌سازی کاتالیست و فرآیند احیا مستقیم آهن» با اعلام صادرات کاتالیست های ایرانی به خارج از کشور، گفت: امیدواریم در شرایط قطعی برق و گاز حمایت ویژه ای از شرکت‌های دانش بنیان به عمل آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مهندس امیر هومن کریمی وثیق در چهارمین همایش دو سالانه «بومی سازی کاتالیست و فرایند احیا مستقیم آهن» در سخنانی به عنوان برگزار کننده این همایش اظهار کرد: از همان ابتدای کار سودای این را در سر داشته ایم که کاتالیست ایرانی را به خارج از مرزهای این سرزمین ببریم و خوشبختانه در این مدت نیز بحث صادرات کاتالیست های ایرانی به سرانجام رسیده است.

وی گفت: از ابتدای ورود به صنعت کاتالیست، بنا را بر این گذاشتیم که قرار است این صنعت را در کشور نهادینه کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو ادامه داد: میان صنعت و کارخانه داری فرق بسیاری وجود دارد. صنعت یعنی علم؛ خدا دکتر ستاری را خیر دهد که در این چند سال در میان مسئولان کشور این دیدگاه را ترویج داد که صنعت و تکنولوژی خیلی با کارخانه داری متفاوت است.

وی همچنین عنوان کرد: این شرکت متعلق به کل کشور است و با حضور فرزندان این مملکت اداره میشود البته ما این روزها حالمان خیلی خوب نیست و وضعیت قطعی های برق و گاز سختی های بسیاری به ما تحمیل کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تلاش های بسیاری میکنیم اما گاه گویی روی تردمیل می دویم و خسته می شویم بدون آنکه بتوانیم به برنامه هایی که در نظر گرفته ایم برسیم.

دبیر این همایش در ادامه گفت: فقط شرکت های فعال در صنعت فولاد بابت این شرایط و قطعی گاز بیش از سه تا چهار میلیارد دلار عدم النفع دارند. امیدواریم در ادامه مسیر حمایت ویژه ای از شرکتهای دانش بنیان به عمل آید.

به گزارش ایرنا، نخستین روز از چهارمین همایش دوسالانه «بومی‌سازی کاتالیست و فرآیند احیا مستقیم آهن» با رونمایی از ۳ کاتالیست جدید همراه شد. شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو که در حوزه تولید و بومی سازی کاتالیست فعالیت دارد، معمولا همه ساله به معرفی ۲ تا ۳ محصول جدید تجاری‌سازی شده در صنعت می پردازد و در این همایش نیز از سه کاتالیست‌ بهبود یافته احیاء مستقیم آهن مورد استفاده در صنعت فولاد که توسط این شرکت بومی سازی شده است، رونمایی کرد.

چهارمین همایش «بومی‌سازی کاتالیست در فرایند احیای مستقیم آهن» طی روزهای ۲۹دی تا ۱ بهمن در جزیره کیش درحال برگزاری است.