شناسهٔ خبر: 58248274 - سرویس اجتماعی
منبع: دانشجو | لینک خبر

مرادی پور در گفتگو با «دانشجو»:

مردم از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند/ امداد رسانی به ۳۴ هزار نفر

مرتضی مرادى‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور، طی مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری دانشجو به تشریح اقدامات سازمان امداد و نجات در طول روز‌های برفی گذشته و طرح امداد زمستانه پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مرادى پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور، اظهار داشت: طرح امداد و نجات زمستانه از ۲۳ آذر شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است.

وی ادامه داد:البته حلال احمر در کنار سایر دستگاه‌های امدادی مانند پلیس راهور در حال خدمات زمستانه است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور افزود: از زمان شروع طرح زمستانه قریب به ۳۴ هزار نفر عملیات امداد انجام شده است.

مرادى پور بیان کرد: در بین این امداد‌ها ۷ هزار و ۴۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند، بیش از هزار و ۴۰۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و بیش از چهارصد و پانزده نفر محبوس شده بودند که امداد رسانی و نجات انجام شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات تشریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ مورد امداد رسانی داشتیم که ۶۶ مورد آن، یعنی حدود ۴۰ درصد امداد رسانی‌ها مربوط به برف و بوران بوده است.

وی گفت: این امداد رسانی‌ها در شهر‌های مختلف مانند قزوین، همدان، کرمانشاه، ایلام و مازندران انجام شده بود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: مردم با توجه به شرایط جوی در نیمه غربی و جنوبی و ۱۱۱ گردنه‌ای که وجود دارد، حداقل تا آخر هفته اول بهمن ماه از تمام سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

وی افزود: در صورت پیش آمد سفر ضروری، نکات ایمنی را مانند داشتن زنجیر چرخ رعایت کنند.

مرادى پور در انتها گفت: همچنین مردم باید در نظر بگیرند که در صورت بروز مشکل و در هنگام امداد، جان افراد به خودرو و وسایل ارجحیت دارد.