شناسهٔ خبر: 57784417 - سرویس بین‌الملل
منبع: آفتاب | لینک خبر

کمپین بین‌المللی برای حمایت از ملت فلسطین

خبرگزاری ایسنا

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کمپین بین‌المللی برای قرار دادن جامعه جهانی در مقابل مسئولیت‌های قانونی و تاریخی خود برای حمایت از ملت فلسطین خبر داد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی در شهر رام‌الله درباره تحرکات بین‌المللی برای مقابله با اقدامات نژادپرستانه مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: این نشست در سایه تشکیل یک دولت اسرائیلی افراط‌گرا به ریاست بنیامین نتانیاهو و شهادت ناصر ابوحمید، اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی برگزار شده است. ما کمپین بین‌المللی گسترده‌ای را به راه می‌اندازیم تا همگان را در مقابل مسئولیت‌های قانونی و تاریخی خود برای حمایت بین‌المللی از ملت بی‌سلاحمان در کرانه باختری و قدس شرقی و غزه قرار دهیم.

به گزارش روزنامه رای الیوم، وی گفت: سرنوشت ناصر ابوحمید واقعیت ظلمی را که در حق ملت فلسطین شده است، نشان می‌دهد. ما دولت اسرائیل را مسئول قتل وی می‌دانیم. ترور ناصر ابوحمید یک جنایت جنگی کامل است.

سه‌شنبه هیئت اسرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از شهادت ابوحمید در بیمارستان اسرائیلی به دلیل کوتاهی در معالجه وی خبر داد.

سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول شهادت ابوحمید به دلیل سیاست کوتاهی در خدمات‌رسانی پزشکی و محروم کردن اسرا از حقوق اصلی خود دانست. این سازمان خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای پیگیری این جنایت جدید شد که به جنایت‌های دیگر رژیم صهیونیستی اضافه می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از نهادهای بین‌المللی خواست برای حمایت از حقوق اسرای فلسطینی و فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف نقض‌های مکرر خود علیه آن‌ها و آزادی فوری اسرا وارد مداخله شود.