شناسهٔ خبر: 57622946 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یونیسف: بیش از ۱۱ هزار کودک یمنی در جنگ کشته یا معلول شده‌اند

صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد تا کنون بیش از یازده هزار کودک در جنگ یمن کشته یا معلول شده‌اند.

صاحب‌خبر -

صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) ضمن اعلام آمار کودکانی که در جنگ یمن آسیب دیده یا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: «تلفات واقعی این درگیری احتمالا بسیار بیشتر (از آمار رسمی) است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف گفت: «هزاران کودک جان خود را از دست داده‌اند، صد‌ها هزار نفر دیگر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قابل پیشگیری یا گرسنگی هستند. تاکنون بیش از یازده هزار کودک در جنگ یمن کشته یا معلول شده‌اند».

یونیسف همچنین اعلام کرد که حدود ۲.۲ میلیون کودک یمنی دچار سوءتغذیه حاد هستند که یک چهارم آن‌ها زیر پنج سال سن دارند و بیشتر آن‌ها در معرض خطر شدید ابتلا به وبا، سرخک و سایر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن هستند.

جنگ یمن وارد سال هفتم خود شده و از آن زمان تاکنون صد‌ها هزار نفر در این کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم (آب آشامیدنی ناسالم، شیوع بیماری، گرسنگی و...) جان خود را از دست داده اند.

اخیرا بیش از ۱۰۰ نهاد و سازمان حقوق بشری شناخته شده آمریکا در نامه‌ای رسمی به کنگره، درخواست کردند آمریکا حمایت از عربستان سعودی در جنگ این کشور ضد مردم یمن را متوقف کند. در نامه این نهاد‌ها به کنگره آمده است عربستان در سایه حمایت همه جانبه آمریکا به کشتار مردم یمن ادامه می‌دهد و این حملات را تشدید می‌کند.