شناسهٔ خبر: 57246034 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مخبر:برنامه هفتم توسعه کشور باید تحول‌آفرین باشد

جلسه شورای اقتصاد بعد از ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمد مخبر در این جلسه بر لزوم توجه به پیشران‌های اقتصاد در برنامه هفتم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های پیشران اقتصاد است که بخش زیادی از آینده اقتصاد دنیا را شامل خواهد شد و ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌ها و به طور ویژه در برنامه‌های توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از سرفصل‌های اصلی باشد.  

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین تصریح کرد: باید برنامه هفتم توسعه کشور برنامه‌ای تحول‌آفرین بوده و حسن استفاده از دارایی‌های کشور که امری مهم و ضروری است در این برنامه مشهود باشد به نحوی که بتوانیم بخشی از چالش‌ها و ناترازی‌ها را با استفاده از دارایی‌های کشور مرتفع کنیم.

مخبر بر اهمیت توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه نیز تأکید و خاطرنشان کرد: نیازمند ایجاد تحول اساسی هم در بخش سرمایه‌گذاری و هم در بخش صرفه‌جویی منابع گاز کشور هستیم که تحقق این موضوعات با سرمایه‌گذاری برای توسعه میادین و افزایش تولید و همزمان صرفه‌جویی در مصرف گاز از طریق توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر امکان‌پذیر خواهد بود.  

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، خط‌مشی‌ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

در این نشست همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جلسات برگزار شده برای تدوین رویکرد‌های برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کرد و گفت: در تدوین برنامه هفتم توسعه، اولویت‌ها بر پایه سیاست‌های کلی برنامه هفتم تعیین شده و اولویت اصلی پیشرفت اقتصادی کشور توأم با عدالت است.

در این جلسه با کلیات بخشنامه خط‌مشی‌ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور موافقت و مقرر شد در جلسه‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه، این بخشنامه بازنگری و با نگاهی تحول‌آفرین اصلاح شود.

سرمایه‌گذاری طرح احداث خط لوله انتقال فرآورده رفسنجان، بیرجند، مشهد (خط لوله تابش) نیز از درخواست‌های وزارت نفت در این جلسه بود که به تصویب رسید.