شناسهٔ خبر: 56680695 - سرویس استانی
منبع: ایلنا | لینک خبر

در نیمه نخست سال جاری؛

بیش از 2 هزار تن ماهی در قزوین پرورش یافت

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در 6 ماه نخست سال جاری مقدار 2 هزار و 800 تن انواع ماهیان پرورشی در سطح استان تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمود قبادی با اعلام این خبر تصریح کرد: مقدار 2 هزار 880 تن انواع ماهیان پرورشی در سطح مزارع پرورش ماهی و استخر‌های دو منظوره ذخیره آب کشاورزی استان طی نیمه نخست اول سال جاری تولید شده است.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: این میزان ماهی شامل 2 هزار 498 تن ماهیان سردآبی، 360 تن گرمابی 22 تن خاویاری بوده که خوشبختانه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

قبادی با اشاره به این که وجود منابع آبی مختلف در پرورش ماهی حائز اهمیت است، عنوان کرد:  استان قزوین این منابع آبی شامل آب شیرین، لب شور و حتی آب شور و همچنین شرایط آب و هوایی و وجود مناطق چندگانه گرم، سرد و معتدل را برای توسعه صنعت آبزی‌پروری بیش از گذشته مهیا کرده و ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برده و به صورت برنامه‌ریزی صحیح به آن عمل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه آبزی پروری بر اساس برنامه تحولی ابلاغی از سازمان شیلات ایران می‌باشیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری به برنامه تولید بازار محور توجه ویژه‌ شده و همچنان تلاش می‌شود در راستای توسعه بازار، زمینه همکاری تولیدکنندگان با برخی صادرکنندگان و شرکت‌های فعال افزایش میابد.

وی با تاکید بر موضوع ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان شهروندان یادآور شد: سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 6.6 کیلوگرم بوده که بر اساس استاندارد‌های جهانی و با توجه به نقش آبزیان در تامین سلامت افراد جامعه، پایین بوده و نیاز به افزایش دارد که این مورد در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.